Deset nejlepších aut, která jsme testovali v roce 2009

Lehce posilnění silvestrovským přípitkem jsme se začali v redakci přít, jaké bylo nejlepší auto, které jsme v roce 2009 testovali. Jenže znáte to! Každý má své osobní preference, svůj subjektivní pohled na věc. A tak málem vše skončilo rvačkou, kdyby nepřišla spásná myšlenka: společně najít deset nejlepších testovaných aut.


Vydáno: 5.1.2009

Zadání znělo jasně. Protože jsme v redakci tři aktivně testující řidiči, rozhodli jsme se, že každý vybere tři auta, která sám osobně řídil a bude tedy na ně mít osobní pohled. Kritéria v podstatě žádná nejsou. Auto může být drahé, může hodně žrát, může mít stísněný interiér. Hlavní je, aby v nás nechalo dojem, abychom si o něm mohli říct „jo, tohle je pecka!“. Jako chytří čtenáři jste si určitě spočítali, že nám ale ještě jeden vůz chybí. Kdo ho vybere? Ano, bude to naše kontroverzní rodina Rychlých, jedněmi nenáviděná, druhými chválená. Oni se ale neohlíží kolem sebe a nekompromisně hodnotí všechna testovaná auta. Privilegium vybrat desátý kousek do našeho žebříčku proto patří právě jim. Takže, představujeme vám náš redakční žebříček nejlepších aut, která jsme v uplynulém roce 2009 testovali.

Jan Markovič, šéfredaktor:

Porsche 911 Turbo – Nebýt mé podzimní cesty do Portugalska, byla by na tomto místě pravděpodobně Audi R8 5.2 FSI. Jenže nové Turbo ze Zuffenhausenu na mě udělalo ještě větší dojem. Porsche totiž dotáhlo i poslední detaily k dokonalosti. U dvouspojkové automatické převodovky zmizela nenáviděná tlačítka na volantu, které vystřídaly klasické páčky pro řazení pod volantem. Systém Launch Control je zase schopen tohle auto poslat na stovku za 3,4 sekundy, což je hodnota supersportů s mnohem vyšší cenovkou. A to nemluvím o skvělých zážitcích na okruhu v Estoril. Zapomeňte na manuál, převodovka PDK je mokrým snem každého řidičského nadšence. VÍCE V TESTU

Mazda 3 Sedan 2.2 MZR-CD – Profese motoristického novináře má jednu velkou nevýhodu: skoro nikdy nejste s autem plně spokojeni, a když pak má jít o vaši peněženku, nemůžete se rozhodnout jaký vůz si pořídit. Mazda 3 v pohledné karosérii sedanu s výkonným a zároveň úsporným naftovým motorem je ale výjimka. Kdybych hledal v nižší střední třídě, šel bych do ní bez váhání. Je pěkná, nabízí slušnou výbavu, cenu a navíc je Mazda známá díky výborně naladěným podvozkům. Jestli tohle není koupě roku 2009, pak už vážně nevím co. VÍCE V TESTU

BMW 330d – Možná se vám zdá, že jsem zatížený na turbodiesely. Není to pravda, jen se prostě stalo, že mě v roce 2009 upoutaly hned dva. Ten silnější z dílny mnichovské automobilky navíc splňuje přísnou ekologickou normu Euro 6. Přitom je ale schopný 520 Nm točivého momentu. Je vám jasné, co to provede se zadními koly trojkového bavoráku. Zábavy si s tímhle autem užijete opravdu hodně a nakonec se budete radovat i u benzínky. Naměřil jsem spotřebu 6,5 litru nafty na 100 km. Velká škoda, že si za to u BMW nechají pořádně zaplatit. Cena vozu naditého výbavou byla 1,6 milionu korun (v základu 1,14 milionu), což je za sedan velikosti krabičky od sirek trochu moc. VÍCE V TESTU

Martin Jedlička, zástupce šéfredaktora:

Infiniti FX50 – Čert vem to, že je Infiniti FX50 drahé a žravé. Je to dekadentní demonstrace síly a majetku a u takových klenotů se peníze neřeší. A navíc je s ním legrace. Největší SUV z produkce luxusní odnože japonského Nissanu zaparkovalo před naší redakcí ve své nejsilnější podobě. Jeho pětilitrový osmiválec má sílu 390 koní a dokáže s více než dvoutunovým kolosem hýbat tak, že očešete listí ze stromů, což se kolem okresky, kde se budete s radostí projíždět, bude stávat docela často. Přitom vy budete sedět v kabině obklopeni maximálním luxusem a nabité tou nejmodernější technikou. Potom vám bude jedno, že stojí skoro dva miliony a že za stejné peníze si můžete pořídit podobně velká SUV všech prestižních značek. S málokterým z nich totiž zažijete takovou zábavu. A žádné z nich nenabídne tak nezvyklý a neokoukaný vzhled. VÍCE V TESTU

Volvo S80 D5 – Sedan vyšší střední třídy je určen spíše starším, klidným řidičům. Nabízí reprezentativní vzhled a mimořádný komfort, přesto síla naftového pětiválce s výkonem 205 koní nebude zdržovat snad nikoho (zrychlení 0-100 km/h za 8 sekund, respektive 8,5 sekundy s automatem). V tomto případě nás ale nejvíc zaujala jeho cena: za Volvo S80 s naftovým pětiválcem D5 si prodejce naúčtuje 1.100.000 korun – ale do konce března 2010 je tato suma snížena akcí o 150 tisíc na 950 tisíc korun. Což je částka, která spíš odpovídá vybavenějším autům ve střední třídě. Na prémiovou značku a její vlajkovou loď ve spojení s perfektním motorem je to nabídka dosti atraktivní. VÍCE V TESTU

Honda Accord 2.2 i-DTEC Top Executive – Honda Accord je skvělý sportovně-komfortní sedan střední třídy. Svým dokonalým zpracováním, absolutní výbavou Top Executive a poměrně vysokou cenou zavání prémiovým segmentem, což koneckonců není takové překvapení, neboť ve Spojených státech se prodává pod značkou Acura, což je luxusní odnož japonské Hondy (stejně jako Infiniti od Nissanu nebo Lexus od Toyoty). V případě Accordu bych volil jednoznačně sedan, protože nejenže je ze své podstaty daleko hezčí, ale do kufru se mu toho dokonce vejde víc, než kombíku. Volil bych také raději manuální šestikvalt, než automat, protože automaty Honda prostě moc neumí. A nejdůležitější otázkou zůstává volba motorizace: většina zákazníků Hondy sáhne raději po benzinovém čtyřválci 2.4 i-VTEC. Žravý a silnější benzinový motor mne ale nepřesvědčil svým projevem, proto bych raději sáhl po úspornějším (a o padesát koní slabším), ale stále dosti dynamickém dieselu. Takže moje volba je jasná. VÍCE V TESTU

Lukáš Dittrich, redaktor:

Renault Clio RS – Francouzský hothatch byl pro mě osobně celkem jasnou jedničkou. Je to vůz, který směřuje na velmi úzkou skupinu zákazníků, ale tito z něj musí být nadšeni. Pokud mám naznačit nějaké nedostatky, pak bychom se mohli bavit o nenápadném vzhledu, nesportovně rozměrné řadicí páce a vysokém posazu. Z pohledu řidiče se ovšem jedná o jeden z nejlepších automobilů, který si můžete pořídit. Kromě zábavného chování na okresních komunikacích musím vyzdvihnout atmosférický dvoulitrový motor, který má skvělý zvuk, výborný zátah a hlavně nemá turbo, což v dnešní době není zas tak obvyklé. Vzhledem k tomu, kolik tento vůz stojí, vychází poměr cena versus výkon, případně zábava za volantem, opravdu hodně příznivě. VÍCE V TESTU

Peugeot 308 SW 1.6 HDI – V roce 2009 se mi dostal tento francouzský rodinný automobil takříkajíc pod ruku celkem dvakrát: poprvé se silnějším motorem 1.6 THP, napodruhé se jednalo o agregát 1.6 HDI. V obou dvou případech jsem hledal vážnější nedostatky jen velmi obtížně. Interiér je povedený a kvalitně zpracovaný, ale především je prostorný a velice variabilní, čímž jednoznačně vyniká nad konkurencí. Pro zákazníky, kteří chtějí převážet jednoduše všechno, to je ideál. O kouzlech s interiérem se dočtete v našich testech. Tichá naftová jedna-šestka k tomu navíc přidá úsporný provoz a zároveň na rodinný automobil dostačující dynamiku. VÍCE V TESTU

Lexus RX 450h – Zbrusu nová generace modelu RX se dostavila k redakčnímu testu ve své hybridní a ekologičtěji zaměřené (ale také dražší) verzi. Přestože jsem nakonec dospěl k závěru, že se zdaleka nejedná o tak ekologický vůz, jak by se mohlo zdát, musím konstatovat, že patřil mezi to nejlepší, co jsem tento rok testoval. Pravdou zůstává, že pořizovací cena je, slušně řečeno nemalá, ale Lexus za to nabízí vyspělý automobil, který je plný nejmodernějších technologií, vybavený kompletní výbavou a vyzdvihnout musím také velice pohodlné a komfortní (především tiché) cestování. V neposlední řadě si mne tento vůz získal (jako ostatní modely značky) tím, že luxus, kterým vás zahrne, dává znát jen velice nenápadně. VÍCE V TESTU

Volba rodiny Rychlých:

Renault Grand Scénic 2.0 dCi – Možná s námi budou naše děti chvíli nesouhlasit, pak se ale s naší volbou určitě rádi smíří. Máme rádi prostornost, pohodlí a hlavě užitek za dobrou cenu. To vše splňuje právě Renault Grand Scénic s dvoulitrovým naftovým motorem. Testovaná výbava Privilége byla naprosto luxusní, motor oplýval slušným výkonem i spotřebou. Auto navíc nevypadá vůbec špatně. Tomášovi sice přijde tohle auto nezajímavé, ale rodiče mají vždy poslední slovo. Za 600 tisíc korun je to jednoznačně nejlepší volba roku 2009. VÍCE V TESTU

Galerie