Audi R8 dostala poslední facelift, desetiválec má až 620 koní

Supersport od Audi dostává svoji poslední modernizaci, než ho zahubí evropský boj o emise. Nová R8 vypadá líp než kdy předtím a přibyl i nějaký výkon.

Facelifty obvykle u Audi nejsou příliš výrazné, tentokrát je to ale jinak. Audi R8 dostala nové nárazníky, má širší masku chladiče a výrazné otvory pro nasávání vzduchu, maska celkově vypadá agresivněji. Vzadu má R8 mimo jiné nový difuzor. V interiéru se velké změny neodehrály, k dispozici jsou jen nové odstíny čalounění.

Audi R8 modelový rok 2017. Foto: Audi

Audi R8 modelový rok 2017. Foto: Audi

Audi R8 modelový rok 2019. Foto: Audi

Audi R8 modelový rok 2019. Foto: Audi

Pohonem nadále zůstává 5,2 litru velký desetiválec s atmosférickým plněním. Ten je nově doplněný filtrem pevných částic, ale vedle toho je také silnější. Základní R8 má výkon 570 koní (419 kW) a točivý moment 550 Nm, výkonnější R8 V10 Performance má sílu 620 koní (456 kW) a 580 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne R8 za 3,4 sekundy, respektive 3,1 sekundy, maximální rychlost vrcholí na 324 km/h u slabší a 331 km/h u silnější verze.

Drobnějších úprav doznal také podovozek, naladění posilovače a mapy jízdních režimů sucho, mokro a sníh, které by měly být od sebe rozeznatelnější.

Modernizovaná Audi R8 půjde do prodeje v prvním kvartálu 2019 s cenou, která se pravděpodobně nebude příliš lišit od současné R8. Ta startuje na částce 4.375.900 korun.

Jestli se vám líbí, kupujte. Audi prý nepočítá s plnohodnotným nástupcem, zbývají tak zřejmě dvě poslední sezóny.

Galerie