Prémiový interiér a šestiválce. Vyzkoušeli jsme nový Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg je vedle Arteonu vlajkovou lodí značky. Pod kapotou má (zatím) výhradně šestiválcové motory, vpravdě prémiový interiér a technologie z limuzíny Audi A8. Projeli jsme se se silnějším dieselem V6 s výkonem 285 koní a tady jsou naše dojmy.

Touareg se narodil do dobré společnosti. Postavený na platformě MLB má techniku společnou s Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus a Bentley Bentayga. Mezi těmi jmény vypadá auto s logem VW jako nejchudší příbuzný, ale jen na první pohled.

Nejluxusnější z lidových aut

Volkswagen totiž tentokrát chtěl udělat z Touaregu prémiové auto, a to se mu taky povedlo. Nejvíc to na vás zapůsobí za volantem. Není to tak dlouho, co jsem chválil Arteon za jeho komfortní kabinu, ale Touareg je oproti němu ještě o třídu dál. Použité materiály i celkový dojem je skvělý, přístrojovka je obšitá kůží jako u Porsche a kdyby někdo vyměnil logo VW za čtyři kruhy, možná bych si toho ani nevšimnul.

Volkswagen opustil nudné tvary a navrhl úplně novou přístrojovku, které říká Innovision Cockpit. Její design natočený k řidiči je svěží, moderní a vizuálně přitažlivý, působí hezky z pohledu řidiče i spolujezdce. A pak jsou tu dva obrovské displeje, z nichž ten větší, centrální, má úhlopříčku 15 palců, tedy víc než displej mého počítače. Druhý displej nahrazující budíky před volantem na něj přímo navazuje a společně tak tvoří metr dlouhou digitální plochu. I když to není úplně dokonalé (displej by nemusel být rozdělen na dva díly), působí to mimořádně dobře.

Touareg taky dostal řadu technologí, které loni představovala Audi u své vrcholové limuzíny A8: poslední generaci matrix světel a noční vidění, které hledá velké zvíře nebo člověka a osvítí ho. Kromě klasického adaptivního tempomatu nabízí Touareg asistenta popojíždění v koloně a hlídání pruhů (prý) dokáže preferovat žluté pruhy před bílými.

Zajímavé jsou i podvozky. Pohon jde vždy na všechna kola, ale se vzduchovým podvozkem dostanete natáčecí zadní nápravu (maximálně o 5 stupňů), která výrazně snižuje poloměr otáčení a pomáhá se stabilitou auta. Další novinkou je stabilizace náklonu.

Technika z nejvyšších míst

Mezigeneračně Volkswagen Touareg trochu narostl, ale nijak výrazně: je o 8 centimetrů delší a o 4 centimetry širší. Rozvor je ale prakticky stejný a vůz je dokonce o 7 milimetrů nižší. Když budete srovnávat s Audi Q7, tak je rozdíl pořád znatelný — Touareg je o 17 cm kratří, ale místa uvnitř je prý prakticky úplně stejně. Mezigeneračně mimochodem shodil skoro dva metráky, ale pořád váží 1995 kg.

Motory jsou zatím výhradně šestiválce: dva diesely 3.0 TDI V6 s výkonem 231 a 286 koní a benzinový 3.0 TSI V6 se silou 340 koní. Brzy přijde ještě V8 společný s ostrou Audi SQ7 se silou 420 koní. Větší motor už čekat ale nemáme, časy dvanáctiválců jsou definitivně pryč. Všechny motory jsou mild-hybridy, tedy spojeny s baterií, která pomáhá snižovat emise.

Dočkáme se i čtyřválce, ale jen ve spojení s plnohodnotným hybridem. Obecně ale pro tohle auto Volkswagen zaujal strategii šestiválců, může si to dovolit díky velké flotile, v níž má řadu menších aut a průměrné emise udrží dostatečně nízko. A je evidentní, že zákazníci právě šestiválce v Touaregu chtějí. Je to i otázka prestiže.

Na krátké testovací trase jsme projeli silnější z dieselů s výkonem 286 koní. Slibuje zrychlení na stovku za 6,1 sekundy a umí jet hodně přes 200 km/h, ale žádné velké dynamické orgie se nekonají. Čekal jsem, že bude trochu hbitější, ale s dvoutunovým monstrem má přeci jen dost práce. Bude mít dost síly na tažení jachty, ale sportovní výkony od něj nečekejte.

Jsem zvědavý na benzinové verze, protože jízdní vlastnosti tohoto auta jsou skvělé, působí mnohem agilnějším dojmem, než by ohromné SUV mělo být. Na to, jak funguje stabilizace náklonu nebo natáčecí zadní náprava se podíváme podrobněji až v plnohodnotném testu.

Boj s prémiovým segmentem

Volkswagen bojuje o zákazníky s BMW i Mercedesem, ale cílí na ně trochu jinak. Jeho zákazníci si prý na nic nehrají, nechtějí dávat na odiv, že mají peníze a jde jim hlavně o praktičnost a kvalitu. Proto cílí hlavně na dobře situované manažery s rodinou, která bude hrát v letní kampani hlavní úlohu. Předprodej už začal, základní cena je 1.742.900 korun.

Volkswagen Touareg třetí generace

  • motor: 3.0 TDI V6

  • max. výkon: 210 kW/286 koní

  • max. točivý moment: 600 Nm

  • maximální rychlost: 235 km/h

  • zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s

  • pohotovostní hmotnost: 1 995 kg

  • délka x šířka x výška: 4 878 x 1 984 x 1 702 mm

  • rozvor: 2 894 mm

  • kufr: 810 litrů

  • základní cena: 1 742 900 Kč

Galerie