Logistická firma Zásilkovna otestovala v pilotním provozu elektrickou dodávku Nissan Voltia Maxi. Není to první tuzemská firma, která tuto slovenskou nástavbu elektrického Nissanu vyzkoušela.
Nissan Voltia Maxi je nadstavbou elektrické dodávky Nissan eNV200. Vyrábí ji slovenská firma Voltia a oproti standardní dodávce od Nissanu nabízí větší prostor pro náklad. Díky prodloužené zadní částí podvozku se do ní vejdou tři europalety – 600 kg/8 m3 nákladu. Na jedno nabití ujede 140 km. Dobíjení trvá maximálně čtyři hodiny, na rychlonabíječce pak pouhých 20 minut do kapacity 80 % baterie.
Test Zásilkovny probíhal na reálném rozvozu zásilek na výdejní místa z depa v Brně. “Jsme zatím ve fázi testování, o zavedení do ostrého provozu se rozhodneme až po důkladné analýze,” říká Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.
Jiné firmy už o nasazení těchto elektrických dodávek mají jasno. V Česku je používá přepravní společnost GLS a od loňska s ní jezdí i služba AlzaExpres, která expresně rozváží zboží z Alzy.
Dodávky na elektrický pohon jsou vhodné především pro city logistiku koncovým zákazníkům ve větších městech, kde snižují vypouštěné exhalace. Při větším nájezdu kilometrů pak firmám ušetří na provozních nákladech.