Řada 8 se vrací po dvaceti letech. BMW svoji nejvyšší řadu představilo na závodě v Le Mans, který má s tímhle autem pochopitelně v plánu vyhrávat. Předpoklady pro to má: V8, 530 koní a stovka za 3,7 sekundy.
Pro začátek si musíme říct jedno: tohle se v Mnichově sakramentsky povedlo. BMW 8 je nádherné kupé, jeho žraločí design s dlouhou kapotou trochu navazuje na odcházející řadu 6, kterou jsem tady chválil před pár dny.
Návrat na vrchol
Původní řadu 8 vyráběla bavorská značka deset let (1989 — 1999). Elegantní kupé vypadá i po letech krásně, s výklopnými světly a miniaturními ledvinkami je vidět, že pochází z jiného století.
Dvacet let vývoje se samozřejmě projevilo nejen na designu. Nové BMW řady 8 je větší, těžší (i když ne o moc) a napěchované moderní technikou. S rozměry 4843 x 1902 a rozvorem náprav 2822 mm je osmička celkem velké auto, ale jako správný sporťák se drží pěkně u země. S výškou pouhých 1,34 metru přesně navazuje na svého letitého předchůdce — to nemůže být náhoda.
Na palubě se můžete spolehnout na maximální luxus, to BMW umí. Všechno dokola obšité kůží, strop čalouněný alcantarou. Analogové budíky nahradily displeje a je tu nově tvarovaný ovladač iDrive.
Osmiválcový vrchol
Vrcholná verze se jmenuje M850i, což znamená osm válců do V, výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 Nm už od 1800 otáčkách. To všechno spojeno s osmirychlostním automatem ZF a pod kontrolou pohonu všech kol xDrive. Celkově to sice váží skoro dvě tuny, ale i tak dokáže na stovku vystřelit za fantastické 3,7 sekundy.
Verze | M850i | 840d |
Motor | 4395 ccm, V8 | 2993 ccm, R6 |
Výkon | 390 kW/530 k při 6000 1/min | 235 kW/320 k při 4000 1/min |
Točivý moment | 750 Nm / 1840-4600 1/min | 608 Nm / 1750-2250 1/min |
0-100 km/h | 3,7 s | 4,9 s |
Max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Komb. spotřeba | 10,5 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Hmotnost (DIN) | 1890 kg | 1860 kg |
Pak je tu ještě druhý motor, a to v naftě. Šestiválec 840d xDrive je přeplňovaný dvěma turby na celkovou sílu 320 koní (235 kW), krouťák 680 Nm dostanete už v 1750 otáčkách. Z nuly na sto zrychlí za 4,9 sekundy a přitom slibuje spotřebu krásných 5,9 l/100 km. Ovšem kdo by s takovýmhle autem jezdil na spotřebu, že?
To ale není všechno. V budoucnu BMW pošle do světa ještě nejostřejší verzi M8, otevřené kabrio a čtyřdveřovou karoserii Gran Coupé. Samé dobré zprávy.
Osmička dorazí na trh letos v listopadu. Vyrábět se bude v Dingolfingu, tedy ve stejném závodě jako BMW řady 7.