Toyota Avensis, která končí kvůli slabým prodejům, dostane náhradu v modelu Camry. Tradiční sedan populární v USA se do Evropy vrací po dlouhých 14 letech.
Toyota Camry to nebude mít ve stagnující střední třídě jednoduché, vstupuje do silné konkurence Passatu, Mondea, Superbu, Insignie a přicházejícího Peugeotu 508.
Na druhou stranu nasazení tohoto modelu nepředstavuje pro Toyotu žádné výrazné riziko. Jeho aktuální osmá generace se ve Spojených státech už prodává a zákazníci si ho tradičně chválí. Pro Evropu přitom nebylo potřeba ji nijak výrazně upravovat. Oproti Avensisu nabízí nový Camry modernější techniku, stojící stejně jako Prius nebo C-HR na modulární platformě TNGA.
Co je ale nejzajímavější, že bude k dipozici (pravděpodobně) s jediným motorem: hybridem 2,5-litrového čtyřválce spojeného s elektromotorem. První ohlasy tvrdí, že pohonná jednotka s výkonem 218 koní (160 kW) a slibovanou spotřebou 4,2 l/100 km je pro komfortně střižený sedan ideální, navíc v Praze se vejde do pravidel pro parkování zdarma v modrých zónách.
Celosvětově je Toyota Camry dokonce nejprodávanějším autem v segmentu s každoročními prodeji přes 700 tisíc vozů. Tak uvidíme, jak se bude dařit v Evropě.