Bavorská automobilka nabízí rozmanitou flotilu aut, jednu z nejširších vůbec. Ta se průběžně omlazuje a teď přichází další velké střídání generací. Podívejte se s námi, na co všechno se můžeme těšit v nejbližším roce.
Široká rodina BMW řady 3
Stěžejní model střední třídy BMW 3 se představí už za pár dnů v Paříži a do prodeje zamíří už na podzim. První bude tradiční sedan, na něj zhruba za rok naváže kombi Touring. K němu přibude celá řada 4, které stojí na stejném základě: coupé, kabriolet a pětidveřové Gran Coupé. Naopak z nabídky zmizí nafouklá řada 3 Gran Turismo, která vedle Gran Coupé postrádá smysl.
Motorově bude nabídka podobně široká jako dnes: od základního modelu 318i s výkonem 103 kW až po vrcholovou M3 se silou 340 kW. V nabídce zůstane diesel i hybridní verze e a hlavně oblíbené šestiválce M340i a M340d.
Sportovní modely: Z4 a řada 8
Také nová generace Z4 se představí v Paříži. Její podobu nedávno odhalil nový šéf designu BMW a autor současných škodovek Jozef Kabaň. Vrcholová verze sportovního roadsteru Z4 M40i dostane přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3 litry a výkonem 340 koní (250 kW). Na stovku s ním zrychlí za 4,6 sekundy, ve výbavě nebude chybět sportovní podvozek s adaptivními tlumiči a elektronicky řízený sportovní diferenciál na zadní nápravě.
Vrcholové sportovní kupé BMW řady 8 pak bude ještě rychlejší. Nejsilnější verze M850i xDrive dostane osmiválec s výkonem 530 koní (390 kW), točivým momentem 750 Nm už v 1800 otáčkách a osvědčený osmistupňový automat ZF. I přes váhu 1965 kg vystřelí na stovku za 3,7 sekundy.
Nový objekt snění. BMW se vrací s řadou 8, vypadá fantasticky
Mimochodem, řada 8 bude k dostání i s naftovým motorem označeným jako 840d xDrive. Třílitrový šestiválec má dvě turba, 320 koní (235 kW) a zrychlí na stokvu za 4,9 sekundy. Obě verze vstoupí na trh v listopadu.
Nabídce SUV povládne BMW X7
Nedávno přišly nové generace X3 a X5 a také úplná novinka X2. Rodina SUV je tedy z velké části obměněna. Zbývá zlobivé dítě BMW X6, která brzy přijde ve své třetí generaci.
Už v říjnu se ale představí i úplný vrchol nabídky: obrovské BMW X7. To je primárně určené pro USA (kde se také bude vyrábět) a pro Blízký východ, ale příští rok se dostane i do Evropy.
Do terénu v absolutním komfortu. Tohle jsou nejluxusnější SUV na trhu
Mohutné SUV bude konkurovat těm největším a nejluxusnějším mastodontům, které můžete potkávat na silnicích. Motory pro Evropu čekáme stejné jako u X5, s nímž bude technicky spřízněna: tedy benzinové i naftové třílitrové šestiválce, objevit by se měl i plug-in hybrid. K vrcholovému SUV by se ale hodil i osmiválcový benzín, tak se necháme překvapit.
Řada 1 předokolka, řada 2 zadokolka
Už dlouho se ví, že nová generace malého BMW řady 1 dostane pohon předních kol, protože 80 % řidičů současné řady 1 ani neví, že je tlačí zadní kola. Hatchback nižší střední třídy přijde na trh už příští rok a zaútočí na etalon segmentu VW Golf.
Velký otazník se vznášel nad odvozeným kupé BMW řady 2. Jeho zákazníci rozhodně chtějí zůstat u pohonu zadních kol a tak jim BMW vyhoví: na rozdíl od jedničky si dvojka ponechá koncepci s pohonem zadních kol a podélně uloženým motorem. Nebude chybět ani šestiválec.
K řadě 2 pak přibude ještě jedna karosářská verze, a sice Gran Coupé, ovšem se stejnou architekturou jako řada 1, včetně pohonu předních kol. Inu, zorientovat se v tom bude složité. Některé modely pak skončí úplně: řada 1 hatchback ve třídveřové verzi, řada 2 cabrio a MPV řady 2 Gran Tourer (kratší Active Tourer by měl pokračovat).
Velké téma: elektromobily
Elektromobily zmiňujeme až na úplném konci přehledu, ale pro BMW představují důležitou část rozvoje. Stejně jako u dalších velkých automobilek jich bude několik, plány na elektrifikaci sahají ale za hranu roku 2020, takže se leccos může změnit.
Jisté jsou zatím dva modely. K malému BMW i3, které se prodává už pět let, přibude čtyřdveřové kupé i4 s odvážným plánem na dojezd až 700 km. Představí se ještě letos, vyrábět se ale začne nejdříve v roce 2020.
Ještě před ním se zřejmě dostane na trh elektrické SUV BMW iX3, které se nedávno předstvilo v Číně. Předpokládáme, že se dostane i do Evropy, kde se postaví elektrickému Audi e-tron.
Tahle tři elektrická SUV definitivně vyřadí Teslu ze hry