Hyundai si udělal legraci. Z Říma do Paříže ujel za pouhých 8:18.49 minut, ale asi je vám jasné, že to nebyla hlavní města Itálie a Francie, která od sebe leží 1400 kilometrů. Tak rychlý Hyundai i30 Fastback N zase nebude.
Profesionální jezdci týmu Hyundai Motorsport Thierry Neuville a Gabriele Tarquini otestovali nový i30 Fastback N při nejrychlejší jízdě z Říma do Paříže, což jsou vesnice ležící kdesi v Dánsku.
Podruhé do stejné řeky
Mohli k tomu využít přeplňovaný čtyřválec s výkonem 275 koní, což je navlas stejný motor, který už brázdí silnice v hatchbacku i30 N. Ten sklízí pochvaly ze všech stran a lidé ho objednávají jako o život. Na stejnou vlnu zřejmě nasedne ostrý Fastback, který se od něj bude lišit jen prodlouženou karoserií — a tedy elegantnějším designem.
Varianty dvoulitrového benzinového motoru jsou ve skutečnosti dvě: standardní s výkonem 250 k oní a verze Performance s výkonem 275 koní. Nedovedu si představit nikoho, kdo by vzal tu slabší. Silnější Fastback N zrychlí na stovku za 6,1 sekundy. Řidič může vybírat z pěti jízdních režimů (Eco, Normal, Sport, N a N Custom) se zřetelně odlišným jízdním projevem.
Hothatch s velkým kurfem
Z pětidveřového hatchbacku si pětidveřový liftback inspirovaný kupé-karoserií vzal většinu doplňkových stylistických prvků. Hyundai i30 Fastback N má upravenou masku chladiče a sportovní nárazník, zadní nárazník je pak úplně nový. Černé boční prahy karoserie se sníženou výškou umocňují sportovní charakter modelu. Záď je vybavena dvěma dvojitými koncovkami výfukové soustavy a velkoryse klenutým zadním spoilerem, který je integrován do zadního výklopného víka.
Interiér je totožný s původní i30 N, včetně volantu a dalších dílů s elegantním červeným prošíváním. Praktičnost vozu je pak o něco vyšší, těží ze skvělého přístupu do kufru s objemem 450 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1351 litrů.
Druhý ostrý Hyundai, který se mimochodem také bude vyrábět v moravskoslezských Nošovicích, se představí za několik dnů na autosalonu v Paříži.