Lexus vyměnil svoji vyšší střední třídu GS za novou ES. Je slabší, než myslíte

Lexus spustil předprodej nového modelu ES, zatím v jediné motorizaci 300h. V Evropě s ním automobilka nahradí svůj dosud prodávaný model GS, slabší motor ale znamená úkrok zpět.

Lexus ES se vyrábí od roku 1989 a současná nová generace je už sedmá. Teprve teď se ale poprvé dostává do západní Evropy včetně České republiky.

Nové ES stojí na zbrusu nové podvozkové platformě GA-K a na rozdíl od řady GS, na níž jsme dosud byli ve vyšší střední třídě zvyklí, používá tradičnější koncepci s pohonem předních kol.

Oproti končícímu GS je novinka větší: o 7 centimetrů delší (4960 mm), o 2,5 centimetru širší (1865 mm) a má o 2 centimetry delší rozvor (2870 mm). Na palubě slibuje Lexus “nebývale prostorný a pohodlný” interiér a maximální komfort na cestách.

Čeští zákazníci ale nebudou mít (alespoň prozatím) v nabídce žádný silný motor. Jediná v tuto chvíli dostupná verze 300h představuje hybrid s 2,5 litru velkým čtyřválcem spojeným s elektromotorem, jejichž společný výkon je “jen” 218 koní (160 kW). Trochu skok dolů, dosud prodávané GS 450h s šestiválcem mělo výkon až 345 koní. (Na jiných trzích se  bude prodávat i verze ES 350 s V6 bez elektromotoru, v Česku si ho ale zatím nekoupíte.)

Na druhou stranu se Lexus ES chlubí výbornou spotřebou. Hybridní pohon se ve městě často snaží přepínat do bezemisního režimu a slibuje papírovou spotřebu 4,7 l/100 km, jak obstojí v reálném provozu teprve uvidíme. V Praze s ním mimochodem zaparkujete zdarma v modrých zónách.

Ceny nového ES 300h začínají na 1.140.496 Kč, na prvních padesát vozů  ale platí limitovaná nabídka First Edition, za kterou dostanete verzi Elegance Plus za cenu 999 000 Kč. Ve verzi F Sport Plus pak First Edition vyjde na 1.099.000 Kč. Všechny ceny jsou bez DPH.

Galerie