DS 7 Crossback plug-in hybrid má 300 koní, stovku zvládne pod 6 sekund

Všudypřítomné elektrifikaci se nevyhnula ani značka DS, luxusní divize francouzské PSA. Její vlajkovou loď DS 7 Crossback nově pořídíte jako plug-in hybrid pod označením E-Tense. Dnes byl oficiálně představen v Česku.

Základem hybridu je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s výkonem 147 kW kombinovaná s dvojicí elektromotorů na přední a zadní nápravě, díky tomu má prodávaná verze DS7 pohon všech kol.

Dohromady dává hybrid výkon 220 kW (300 koní) a vysoký točivý moment 520 Nm. Zrychlení na stovku zvládne za 5,9 sekundy, nejvyšší rychlost je 240 km/h. Tato hybridní technika se v blízké době objeví i v dalších autech francouzského koncernu.

Šedesát kilometrů na elektřinu

Baterie jsou lithium-iontové s kapacitou 13,2 kWh, čistě na elektřinu ujede DS7 až 58 kilometrů (WLTP). Výrobce dodává dva jednofázové nabíjecí kabely: pro připojení do klasické zásuvky (3,7 kW) a pro připojení do veřejných nabíječek nebo wallboxu (7,4 kW), což představuje až sedm hodin nabíjení, respektive asi dvě hodiny u nejrychlejšího nabíjení.

Baterie váží 130 kg a vešly se pod zadní sedadla, takže nebyl nijak zmenšen prostor v interiéru ani kufru auta. Plugin hybrid také rekuperuje energii, výrobce uvádí, že díky tomu získá zpět až 10 % energie.

Nabíjecí hybrid od 1,4 milionu

DS 7 Crossback E-Tense startuje v ceníku na částce 1.395.000 Kč za výbavu So Chic, která zahrnuje šest airbagů, dvouzónovou klimatizaci, xenony a diodové přední mlhovky, aktivní podvozek s monitorováním vozovky před vozidlem kamerou, kontrolu jízdy v pruhu, tempomat nebo sledování mrtvého úhlu.

Nad ní stojí stupeň Grand Chic za 1.555.000 Kč, který přidává bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, kožené čalounění, adaptivní full-LED světlomety, navigaci nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

Galerie