Honda zacílila svá SUV na rodiny. Po novém CR-V přezbrojila menší HR-V

Japonská automobilka inovovala své crossovery. K nedávno představené čtvrté generaci oblíbeného CR-V teď přidává i facelift menšího modelu HR-V. V obou případech jdou změny naproti rodinným zákazníkům.

Nová Honda CR-V

Nové CR-V se představilo v polovině roku a změnila se docela zásadně. Stojí na nové platformě s rozvorem delším o 4 centimetry a o 3,5 centimetru se roztáhla do šířky. Uvnitř by tak mělo být o poznání víc místa, a to hlavně na zadních sedačkách.

Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

Poprvé se také v nabídce objevila sedmimístná konfigurace auta. Všechna zadní sedadla jsou sklápěcí a druhá řada se dá posouvat o 15 cm, čímž se Honda vrací ke své vyhlášené variabilitě interiérů. Větší jsou páte dveře, což usnadňuje přístup do kufru. Při sklopení zadních sedaček je délka nákladového prostoru až 183 cm, vejde se do něj tak horské kolo s rámem 19,5″.

O další 4 centimetry narostla světlá výška auta a zadní dveře mají o 6 stupňů širší úhel otevření, díky tomu se snadněji nastupuje například seniorům.

Nové CR-V bude stát 669.900 korun v základní výbavě Comfort, i ta ale nabídne slušnou výbavu.

Nová Honda HR-V

Oproti novému CR-V se faceliftované HR-V logicky změní méně. Honda zdůrazňuje trvající univerzálnost interiéru včetně variabilních sedadel jako u většího modelu. Pokud jde o vzhled, tak na karoserii bylo modernizováno jen pár detailů, jako mřížka chladiče a technika světel, nová koncovka výfuku a zadní světla jsou nově diodová.

Zajímavé je použití aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation) ve vyšších výbavách. Ten sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi.

Honda HR-V modelový rok 2019. Foto: Honda

Honda HR-V modelový rok 2019. Foto: Honda

Honda HR-V stojí dnes v základní verzi Comfort 494.900 korun, na tom se předpokládáme nic zásadního nezmění.

Diesel jen pro menší model

V obou případech se jedná o změny, které posilují praktičnost aut. Výraznější zacílení na rodiny je evidentní a při rozhodování mezi srovnatelnou (a velmi podobnou) konkurencí můžou zdánlivé drobnosti jako víc místa na palubě a větší klid pro posádku být rozhodujícím faktorem.

Pokud jde o motory, nové CR-V si ponechá benzinový 1.5 VTEC Turbo, místo dieselu ale nově nabídne hybridní pohon. V případě faceliftu HR-V diesel v nabídce zatím zůstává vedle přeplňované benzinové patnáctistovky. Obě nová SUV jdou do prodeje letos na podzim.

Galerie

  • Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

    Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

  • Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

    Honda CR-V v nové generaci, modelový rok 2019. Foto: Honda

  • Honda HR-V modelový rok 2019. Foto: Honda

    Honda HR-V modelový rok 2019. Foto: Honda