Auris je mrtev, ať žije Corolla

Jeden pokus právě končí. Toyota ruší jméno Auris, které používala ve své nižší střední třídě posledních deset let. Vrátí se zpátky ke slavnému jménu Corolla.

Toyota Corolla se vyrábí od roku 1966 a dnes je to celosvětově nejprodávanější automobil vůbec. Za víc než padesát let se jich vyrobilo přes 45 milionů. Jak je vidět z gigantických čísel prodejů, je to oblíbené univerzální auto.

Proto bylo pro automobilový svět velké překvapení, když Toyota v roce 2006 oznámila, že končí se světoznámým brandem a nahradí jej novým hatchbackem jménem Auris. Toyota měla velké plány. Nové auto mělo přinést úplně novou filozofii, tlustá čára, nový začátek.

Jak to dopadlo víme. Auris byl a je klasický hatchback nižší střední třídy. Žádná revoluce se nekonala. Nutno dodat, že Corolla se brzy vrátila jako sedan a pokračovala ve svém příběhu.

Dnes, víc než o dekádu později, žijeme v docela jiném světě. Automobilky se vracejí ke svým kořenům, alespoň symbolicky, když už to nejde technikou. Toyota Corolla se vrátí, kromě sedanu ponese tradiční jméno hatchback i kombi.

Japonská automobilka si pro svůj návrat ke Corolle vybrala logický milník v podobě představení nové generace. V nové, dvanácté generaci dostane vůz novou podvozkovou platformu, jeden benzinový motor (85 kW) a dva hybridy (90 kW a 132 kW), diesel končí. Jinak se naštěstí moc nezmění. Doba pokusům nepřeje.

Evropský návrat ke Corolle je naplánován na počátek roku 2019.

Galerie