Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT: útok na premianty

TEST: V naší redakci jsme měli Hondu Accord už třikrát. Jenže i počtvrté je na tomto pohledném zástupci střední třídy co objevovat. Zvlášť, když k nám přijel v provedení Tourer a navíc vyšperkován vrcholovou výbavou Top Executive, automatickou převodovkou a druhým nejsilnějším naftovým motorem 2.2 i-DTEC. Stojí za 1,1 milionu korun?


Vydáno: 7.12.2009

Ano, je to tak. Hondu Accord už známe jako své boty. Nejdříve jsme ji zkoušeli s nejsilnějším benzínovým motorem 2.4 i-VTEC jako sedan i jako Tourer. Pak přišel na řadu naftový sedan 2.2 i-DTEC. Teď tu tedy máme logicky nafťák v kombinaci s karosérií Tourer. Novinkou ale není jen to. Accord se nám totiž poprvé představuje s automatem.

Pokud si prohlédnete minulé testy a prozkoumáte tabulky s technickými údaji, zjistíte něco velice neobvyklého. Kombi s názvem Tourer má o 60 litrů menší zavazadlový prostor než sedan. Funkce Toureru ale není v pravém slova smyslu užitková. Jistě, elektricky otevíratelné páté dveře (s patřičně hlasitým pípnutím) zpříjemňují nakládání bagáže do kufru, ale návrhářům Hondy šlo také o design. Podle našeho názoru je Honda Accord Tourer jedním z nejhezčích kombíků ve své třídě. Naše pocity ospravedlňuje i cena za design Red Dot Award, kterou Tourer dostal na jaře loňského roku.

Cestujeme první třídou

Pokud se usadíme za kožený volant do světlou kůží potaženého křesla, budeme se cítit jako v bavlnce. Komfort a kvalita zpracování jsou na úrovni prémiových vozů. Vlastně se Accord může beze všeho prodávat ve Spojených státech pod značkou Acura, která je podobně jako Lexus od Toyoty nebo Inifiti od Nissanu vyhrazena pro luxusní modely.  Výbava Top Executive znamená, že máte k dispozici vše, co se do Accordu vejde. Můžete si tak užívat adaptivní tempomat a systém LKAS pro hlídání jízdních pruhů. Ten zvládá korigovat směr jízdy na dálnici a udržet vás tak bezpečně od krajů. V reálu jde ale spíše o elektronickou „vychytávku“, kterou můžete udivovat spolujezdce. Auto totiž pozná, když mu přenecháte až přílišnou volnost a samo raději LKAS odpojí.

Světlá kůže, koberečky i světlé potahy zavazadelníku naznačují, že tu půjde spíše o komfort než o chalupaření. Ono 406 litrů zavazadelníku vám toho ani příliš stěhovat nedovolí, i když nás mile potěšily schránky pod podlážkou a do roviny sklopitelná zadní sedadla. Na nich je místa spíše podprůměrně. S takovou Škodou Superb nebo Volkswagenem Passat raději nesrovnávejte.

Automat? Ne, děkuji

Honda nemá automatické převodovky příliš v lásce a je nám jasné proč. Jednoduše je neumí. Naštěstí jsme se setkali s automatem v Hondě jen párkrát. Poprvé to bylo v kompaktním SUV Honda CR-V, kdy kombinace s dvoulitrovým benzínovým motorem a 5rychlostním automatem byla opravdu nešťastným řešením. Podruhé jsme jej zkoušeli v manažerském sedanu Honda Legend 3.5 VTEC. U ní jsme museli uznat, že k autu prostě pasuje, opět ho ale nešlo pochválit za nějakou horlivost. V případě aktuálně testovaného Accordu Tourer musíme konstatovat totéž. Pohodlná a luxusní výbava k automatu prostě svádí.

Budete ale proto muset něco obětovat. Automatická převodovka v Hondě Accord Tourer nabízí stále jen pět rychlostních stupňů, což je už v dnešní době skoro nevídané. Navíc rychlostí a předvídavostí také příliš neoplývá. Je tu sice sportovní režim a páčky pod volantem, spolu s turbodieselem 2.2 i-DTEC o výkonu 150 koní ale tak trochu postrádají smysl. Motor je totiž stejně jako automat naladěn hlavně na pohodovou jízdu a bez většího pospíchání. Maximum točivého momentu 350 Nm vám bude stačit k bezpečnému předjíždění i pohodlné jízdě na dálnici. Sportovní zážitky, které tak trochu slibuje povedená kapotáž, ovšem čekat nesmíte.

Óda na jízdní vlastnosti

Kdo by ale toužil po ostřejším svezení, stejně sáhne po benzínovém motoru a manuálním šestikvaltu. Mimichodem, také to dělá většina zákazníků Hondy. Ti ostatní, co si domů přivezou naftový motor a možná ještě s testovaným automatem ale touží po něčem úplně jiném. Pokud podle toho budou opravdu svědomitě jezdit, pak se jim Honda Accord Tourer odvděčí kombinovanou spotřebou 6,6 litrů nafty na 100 km. My jsme sice v průměru naměřili o litr vyšší hodnoty, ale i tak je to na 1703 kg vážící kombi, které ještě stále může nabídnout slušnou dynamiku, docela příjemný výsledek. Nebýt automatu, byly bychom na tom se spotřebou ještě kapánek lépe.

Hledače měkoučkého svezení by možná mohla vystrašit ještě jedna maličkost: podvozek. Ten je totiž poněkud tvrdší než třeba u konkurenční Toyoty Avensis. Na druhou stranu ale kombíku dává skvělou jízdní stabilitu, předvídatelné chování a snadnou ovladatelnost. Elektrický posilovač řízení má za následek lepší kontrolu při zatáčení, klade ideální odpor, který bychom si mohli mylně vyložit za komunikativnost. Není tomu ale tak, protože odpor je umělý a nebude málo chvil, kdy vám to přijde trochu divné, nepřirozené. Celkově je ale řízení Hondy Accord Tourer na vysoké úrovni, řidič se cítí bezpečně a jistě. A to je to hlavní.

Tak jistá už ale není cena, která kvůli prémiové výbavě také zavání prémiovým segmentem. Kupec tedy v hlavě musí přemítat i o Audi A4 Avant nebo BMW 3 Touring než se rozhodne utratit 1.109.000 korun za Hondu Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT. Japonec je ale napěchovaný maximální výbavou, což se o zmíněné prémiové konkurenci v podobných cenách ještě říci nedá. Některým lidem jde ale hlavně o značku. Nám ovšem testovaný exemplář připadal svým vzhledem a zpracováním také docela prestižní a rozhodně si s ním v manažerské garáži neutrhnete žádnou ostudu.

Výsledná známka 2

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Honda Accord Tourer rozhodně není žádný praktik. Na štehování si pořiďte Superba Combi. I když se mi nelíbí málo prostoru také na zadních místech, musím uznat, že cestování s ní bylo maximálně pohodlné. Bral bych to jako stroj na dlouhou vzdálenost.
Dávám známku 3
Jana Jana: Maximální výbava poskytuje maximální bezpečnost. Airbagy, asistenční systémy ale i zmíněný LKAS slouží k dobrému pocitu bezpečnosti. Byla jsem spokojená i se spotřebou, i když by to s manuálěm bylo lepší. Cena je ale hodně vysoká a vážně patří už do prémiového segmentu.
Dávám známku 2-
Nikola Nikola: Kombíky nemám moc v lásce, ale Honda Accord Tourer je velice povedeným vozem. Red Dot Award hovoří za vše. Uvnitř mě nadchla kvalita, světlá kůže a materiály. Trochu matoucí pro mě bylo přílišné množství tlačítek. Podívejte se, kolik je jich jenom na volantu.
Dávám známku 1-
Tomáš Tomáš: Nafta mi k Accordu příliš nesedí. Tohle auto přímo vyzývá ke sportovní jízdě. A na ni zní recept jasně: nejsilnější benzín z našich minulých testů, manuální šestikvalt a popřípadě raději karosérii sedanu. Honda umí dobrý podvozek i řízení. Škoda toho automatu.
Dávám známku 3
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Jan Markovič
Foto: Zuzana Procházková

Konkurence v našich testech



Opel Insignia Sports Tourer
BMW 3 Touring
Audi A4 Avant

 


PARAMETRY

Základní cena v provedení Top Executive: 1 109 000 Kč

Výbava

ABS + EBD, VSA + TSA (Trailer Stability Assist), Airbagy čelní, boční, hlavové, Předpínače bezpečnostních pásů, Přední aktivní opěrky hlavy, Aktivní elektrický posilovač řízení, Přední mlhová světla, Xenonové světlomety s ostřikovači předních světel, Dálkově ovládané centrální zamykání, Dálkové otevírání 5. dveří, Alarm, Elektrické ovládání oken, Elektricky ovládané střešní okno, Elektricky ovládaná, vyhřívaná, sklopná vnější zpětná zrcátka, Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, Paměť nastavení sedadla řidiče, Nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, Uchycení dětské sedačky ISOFIX vzadu, Palubní počítač, Adaptivní tempomat ACC + CMBS, Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), Navigace + parkovací kamera, Tmavá boční a zadní skla, Kožený interiér, kůže + Kožený volant, Vyhřívaná přední sedadla, Multiinformační display, Systém připomenutí servisu Honda, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Stěrače s dešťovým senzorem, Automatická klimatizace i-dual, Parkovací senzory, Vnější zpětné zrcátko u spolujezdce s automatickým náklonem k zemi při zařazení zpátečky, HFT Bluetooth, Sportovní hliníkové pedály a hliníková řadicí páka, Modré ambientní osvětlení prostoru pro nohy,  Kliky dveří v chromu, Disky kol z lehkých slitin, Směrová LED světla ve zpětných zrcátkách, Stěrač zadního okna, Střešní ližiny, Autorádio s CD a MP3 přehrávačem 6 CD, Zabudované reproduktory (počet) + subwoofer 9 + 1, Ovládání autorádia na volantu – podsvícené, Automatická regulace hlasitosti, Integrovaná anténa v zadním okně micro.

Doplňková výbava

HONDA ACCORD TOURER 2.2 i-DTEC Top Executive AT
Objem motoru 2199 ccm
Maximální výkon 110 kW (150 k) při 4000 ot/min
Maximální točivý moment 350 Nm při 2000 až 2500 ot/min
Převodovka 5stupňová automatická
Maximální rychlost 202 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,4 s.
Udávaná spotřeba město 8,6 l/100 km
Spotřeba mimo město 5,4 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km
Spotřeba během testu 7,6 l/100 km
Provozní hmotnost 1703 kg
Délka / výška / šířka 4750 mm / 1440 mm / 1840 mm
Rozvor 2705 mm
Zavazadelník / po sklopení 406 l / 672 l

 

Galerie