TEST: Podruhé se nám dostal do rukou Renault Mégane a opět se jednalo o variantu Coupé. V minulém testu jsme prohlašovali, jak by se nám líbilo vyzkoušet tento vůz v atraktivní oranžové barvě a především osazen nejsilnějším přeplňovaným motorem. Naše přání se nám vyplnila.
Vydáno: 28.8.2009
Jiný motor a lak karoserie jsou asi jediné dvě věci, kterými se tento vůz liší od prvně testovaného exempláře. Proto budu dnes stručnější než obvykle. Vše podstatné o novém Méganu Coupé najdete v testu dieselové verze, která u nás zaparkovala jako první.
Opakování, matka moudrosti
V případě benzinové verze jsme se opět přesvědčili o tom, jak se tento automobil povedl především z hlediska designu. Opět zaujal také nás samotné, a to hned při předávání vozu a opět působil menší rozruch všude, kam jsme s ním zavítali. Nebudeme se ovšem opakovat, račte si prohlédnout naší (tentokrát trochu netradiční) fotogalerii a přesvědčte se sami.
V interiéru jsme taktéž nic nového neobjevili. Zpracování je bezpochyby kvalitní, pomineme-li nějaké ty lacině vyhlížející detaily. Palubní deska dostala kromě dobře vyhlížejících materiálů také logicky a především přehledně rozmístěné ovladače. Nebýt trochu podivně umístěných tlačítek pro tempomat a ovládání vyhřívání sedadel, mohli bychom v klidu udělit za tuto disciplínu známku nejlepší.
Místa tak akorát
Pochválit bychom měli dobře tvarovaná (v dnešním případě kožená) sedadla, i když by možná nebylo špatné, kdyby šla dát ještě o kousek níže. Vyšší postavy totiž mají místa nad hlavou tak akorát a kdo je lehce nadprůměrem, jako například jeden můj spolujezdec, ten bude mít potíže i na předních sedačkách.
Místa pro zadní cestující jsou na tom ještě hůře. Trochu ambiciózní umístění trojice tříbodových pásů pro zadní pasažéry je použitelné pouze na krátké vzdálenosti. Jak jsme se totiž sami přesvědčili, pět dospělých lidí necestuje příliš komfortně. Ale co, nejedná se přeci o praktické auto a už vůbec ne o rodinný stěhovák. Tady jde především o styl a v případě dvoulitrového benzinového motoru vybaveného přeplňování nepřijde zkrátka ani zábava.
Pan nejsilnější, prozatím
Jednotka 2.0 TCe se nám zkrátka velice líbila. Nabízí svižné svezení a v případě, že zrovna nechcete ničit pneumatiky a trhat asfalt z vozovky, nabídne také velice přijatelnou spotřebu. V prvním případě není problém překonat, a to celkem výrazně, hranici deseti litrů. Při střídmé jízdě zase není zas až takový problém spotřeba na úrovni osmi litrů na sto kilometrů. My jsme dokončili test s hodnotou 8,9 l/100 km, což lze stále považovat za velice slušný výsledek, zvlášť, když uvážíme jízdní dojmy.
Motor totiž disponuje silou 180 koní (5500 ot./min), nabídne maximálně 300 Nm (2250 ot./min), stokilometrovou rychlost zvládne s pevným startem během 7,8 s a ručička tachometru je schopna vystoupat až k 230 km/h. Pro mnoho řidičů to jsou čísla více než dostatečná.
Ačkoliv se Coupé tváří jako celkem mírné, opak je pravdou. Stále sice platí, že zde hraje prim design, ale zatím nejsilnější jednotka v nabídce umí řádně zatlačit své cestující do sedadla. Kdo netouží po divochovi stylu agregátu 2.0 TSI koncernu VW, ten bude stoprocentně s francouzskou verzí turbo-motoru spokojen. My bychom klidně uvítali lepší zvuk, ale to je snad už pouze detail.
Škoda toho řízení
Daleko více nám vadilo přeposilované řízení. Ano, už jsme o tom psali minule a napíšeme to znovu, protože právě tento atribut lze považovat za největší a asi také za jediný vážnější nedostatek. Přesněji řečeno se jedná o věc, která nám na tomto jinak povedeném automobilu vadí nejvíce. Přes volant se totiž nedozvíte o ději na přední nápravě absolutně nic a o nějakém citu v řízení také nemůže být vůbec řeč. Chvílemi to spíše vypadalo, jako když automobil ovládáme volantem z playstationu. Silný účinek posilovače ocení zřejmě jen ženy, a to především ve městě.
A když už se opakujeme, bylo by nefér nezopakovat také fakt, že řazení nám naopak dělalo radost. Chod řadicí páky je jednoduše přesný, dokonce bych se odvážil tvrdit, že BMW 116d, které přišlo k testování po tomto Méganu, nebylo zdaleka takhle přesné. Na vůz, který budí sportovní emoce má malý Renault pouze trochu větší páku, jinak velká pochvala.
Změny jsme se nedočkali ani v případě podvozku, což nemusíte nutně chápat v záporném slova smyslu. Renault Mégane Coupé umí spolehlivě vyděsit rychlým průjezdem zatáčky vaší spolujezdkyni k smrti, ale na některé konkurenty to nestačí. Spíše se jedná o rozumný kompromis mezi pohodlím a rychlou jízdou. Na voze je přeci jen znát, že se počítá s větším prodejem slabších motorizací. Nejsilnější verze se tak hodí spíše na dálnice, nejlépe ty německé.
Hlavní trumf: cena
Asi nejzajímavější věcí na celém automobilu je kromě jeho designu také jeho cena. S motorem o výkonu 180 koní a výbavou Dynamique ho Renault nabízí už za necelých 480 000 Kč, což je vzhledem ke konkurenci velmi zajímavé číslo. O bohaté nabídce základní výbavy netřeba se dlouze rozšiřovat.
Renault Mégane Coupé osazený dvoulitrovým přeplňovaným motorem je velmi stylový vůz, který umí být také pěkně rychlý. K ostrým hothatchům má sice daleko, stejně jako k premiantům dané kategorie, ale pro ty z vás, kteří hledáte výkonný a pěkný automobil a nehodláte za něj utratit veškeré své úspory to je přímo ideální volba. Kdo se s nabízenými schopnostmi dosud nejsilnějšího Méganu nespokojí, ten si musí počkat na ostrou verzi RS. Zanedlouho se totiž právě tento automobil objeví také u nás.
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Já se budu opakovat. Verze Coupé je jednoznačně určena pro mladé. Já bych preferoval klasický pětidveřový hatchback, ten má totiž daleko praktičtější využití. Nejsilnější motor z nabídky mne zaujal. Nabízí velmi slušný zátah a není přehnaně hladový. Osobně bych byl mnohem spokojenější s dieselovou jedna-devítkou, která byla taktéž svižná a brala hned o několik litrů méně. Dávám známku 2 |
![]() |
Jana: Souhlasím s manželem. Upřímně můžu akorát říci, že oranžový lak karoserie je vskutku velmi atraktivní, nebýt toho, že se za něj připlácí téměř dvacet tisíc. Hodnocení nejsilnějšího motoru po mne snad ani nechtějte. Já jeho sílu nikdy nevyužiji a jako nejlepší se mi tedy zdá nejmenší turbodiesel 1.5 dCi. Dávám známku 3- |
![]() |
Nikola: Renault umí dělat pěkná auta. Minule jsem chválila srandovní Kangoo Be-Bop, dnes budu chválit (už podruhé) Mégana Coupé. Je to velice atraktivní automobil a z mého pohledu se nedivím těm ženám, kteří si vyberou právě tento vůz. Je pěkný, má příjemné řízení a hlavně styl. Uvnitř oceňuji kožený interiér. Automobil tak dostává nádech luxusu. Dávám známku 1* |
![]() |
Tomáš: No, Volkswagen Scirocco ani jemu podobní to není, ale já říkám ano. Mégane Coupé se mi líbil už minule a v dnešním testu se dostavil přesně tak, jak bych si ho přál. Chtěl bych mu dát čistou jedničku, ale nemohu. Elektrický posilovač zničil veškerý cit v řízení a sebral jinak povedenému automobilu nejvyšší ohodnocení. Dávám známku 1- |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Lukáš Dittrich
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení Dynamique: 479 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 172 500 Kč
Celková cena: 652 400 Kč
Renault Mégane Coupé 2.0 TCe |
|
Objem motoru | 1998 ccm |
Maximální výkon | 132 kW (180 k) / 5500 ot./min |
Maximální točivý moment | 300 Nm / 2250 ot./min |
Převodovka | 6stupňová manuální |
Maximální rychlost | 230 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,8 s |
Udávaná spotřeba město | 10,2 l / 100 km |
Spotřeba mimo město | 6,1 l / 100 km |
Kombinovaná spotřeba | 7,6 l / 100 km |
Spotřeba během testu | 8,9 l / 100 km |
Provozní hmotnost | 1320 kg |
Délka / výška / šířka | 4299 mm / 1423 mm / 1804 mm |
Rozvor | 2640 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 344 l / 991 l |