Zdá se to skoro neuvěřitelné, ale je to tak. Po dvaceti letech existence luxusní značky Infiniti se pod kapotami jejich modelů začnou objevovat naftové motory. A budou to agregáty z dílny francouzského Renaultu. Asi bychom nevěřili, kdyby nám tohle někdo před rokem tvrdil při slavnostním vstupu na evropský trh.
Vydáno: 23.2.2010
Infiniti je na evropském trhu zhruba rok a jeho vedení se zdá, že cesta za ještě větším úspěchem vede přes naftové motory. Přece jen, taková spotřeba obřího Infiniti FX50 dokáže znepokojit i velice bohatého řidiče. Značka si na pomoc přivolala francouzský Renault.
Ten dodal pohonnou jednotku s označením V9X. Jde o šestiválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, který dosahuje výkonu 175 kW (238 koní) a maxima točivého momentu 550 Nm. To jsou slušné parametry na Francouze. Motor se prvně dostane pod kapotu Infiniti EX30d (zrychlení na stovku za 7,9 sekundy) a Infiniti FX30d (stovka za 8,3 sekundy).
Ani tam se ale naftové choutky luxusní odnože japonského Nissanu nezastaví. S příchodem nového modelu řady M se dočká evropský zákazník také dieselového provedení. Crossovery půjdou do prodeje letos v létě, model M bude následovat o něco později.
Text: Redakce
Foto: Infinti