Toyota má další problém: do servisů svolává 436 tisíc vozů Prius

Toyotě se v poslední době lepí smůla na paty. Japonská automobilka v poslední dekádě platila za nejspolehlivější automobilku. Nyní ale tato pověst dostává jednu trhlinu za druhou: po problémech s plynovým pedálem, kvůli kterým muselo do servisů 8 milionů aut, se objevují i problémy s brzděním, kvůli nimž na opravu poputují stovky tisíc vozů vycházejících z Toyoty Prius.

Vydáno: 11.2.2010

Pověst Toyoty jakožto nejspolehlivější automobilky dostává v posledních týdnech jednu trhlinu za druhou. Po potížích s plynovým pedálem půjdou do servisů další auta, tentokrát kvůli brzdění. Nejdříve si připomeňme, co se dělo:

Známá historie

O problémech Toyoty jsme už psali před pár dny: automobilka v Evropě organizuje svolávací akci pro 1,8 milionu aut, které musí navštívit servis kvůli problémům s plynovým pedálem. Akce se týká modelů Yaris, Corolla, Aygo, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Celosvětově muselo do servisů více než 8 milionů vozů.

Kromě toho ale problémy Toyoty zasáhly i další automobilky, jmenovitě Peugeot a Citroën. Ty s Toyotou společně vyrábějí v kolínské továrně TPCA vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Do servisů má být svolána asi desetina z nich.

Problémy se týkaly plynového pedálu, který se po opotřebení mohl pomaleji vracet do základní polohy a v krajním případě se mohl i zaseknout (i tak bylo ale možné vyřadit a brzdit). Kvůli tomu čelí Toyota v USA vyšetřování i žalobám, neboť je jí přičítána vina za řadu nehod, 19 mrtvých a stovky zraněných.

Tentokrát zlobí Prius

Tentokrát nejde o problémy s plynovým pedálem, ale naopak s brzděním. Problém se projevuje se u hybridních modelů, odvozených od Toyoty Prius v její třetí generaci. Ten je nejprodávanějším hybridem na světě a nejprodávanějším autem v Japonsku.

Problémy s brzděním se projevují na kluzkých silnicích, na nichž auto špatně zpomaluje a účinek brzd je nesouvislý. To je způsobeno špatným softwarovým vybalancováním obou způsobů brdění, tedy klasického brzdění pomocí destiček a kotoučů a rekuperací jízdní energie.

Podle agentury Reuters svolává Toyota 436 tisíc automobilů Toyota Prius, Sai, Prius PHV a Lexus HS 250h. Všechny vozy jsou přitom z modelového roku 2010. Problém se týká 223 tisíc vozů v Japonsku a 150 tisíc vozů v Severní Americe.

Text: Redakce
Foto: Toyota

Galerie