Škoda definitivně končí s TDI PD, nahradí ho common-rail

Revoluce? Možná ano, možná ne, ale v každém případě dobrá zpráva! Škodovka končí s dieslovými motory TDI PD, tedy pumpe-düse (čerpadlo-tryska). Poslední zastarlou jednotku 2.0 TDI PD nahradí moderní agregát 2.0 TDI se vstřikováním common-rail, a to u všech modelů značky, které ho měly pod kapotou: Superb, Octavia i Yeti.


Vydáno: 18.5.2010

Škoda Auto už dříve několik motorů se vstřikováním PD opustila a i v její nabídce se začaly objevovat moderní common-raily (třeba u Octavie RS 2.0 TDI nebo nedávno u Superbu 2.0 TDI). Následovala tak mateřský Volkswagen, který už motory TDI PD přestal používat.

Common-rail u Škodovky: po Superbu i Octavia a Yeti

V tuto chvíli Škoda opouští poslední motor v nabídce, který 2.0 TDI PD s výkonem 140 koní / 103 kW. Škoda Octavia 2.0 TDI CR bude mít stejný výkon 140 koní a současně nižší spotřebu i emise. Motor bude možné kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, v případě manuálu bude k dispozici i verze 4×4 s pohonem všech kol.

Stejně je na tom od nynějška i SUV Škoda Yeti. S jednou výjimkou oproti Octavii: Yetiho je navíc možné koupit s motorem 2.0 TDI CR 140 koní a s pohonem 4×4 i s automatickou převodovkou. Novinkou pod kapotou Yetiho je ještě motor 1.4 TSI s výkonem 122 koní, šestistupňovým manuálem a pohonem předních

kol.

Moderní 2.0 TDI CR nahradil už před pár týdny obstarožní PD i pod kapotou Superbu. Pořád se jedná o tutéž pohonnou jednotku, jako v případě Octavie a Yetiho se stejným výkonem 140 koní. Superb nově dostane ještě motor 2.0 TSI o výkonu 200 koní a s automatickou převodovkou DSG.

Text: Redakce
Foto: ZaVolantem.cz

Galerie