Peugeot chce být ekologický. Prohlásil to symbolicky v Kodani

Ekologický summit v Kodani toho mnoho nepřinesl, což není žádné velké překvapení. Jeho konání ale poskytlo záminku francouzské automobilce Peugeot, aby představila svoji strategii pro snižování dopadů automobilismu na životní prostředí. Je hořce symbolické, že to udělala právě na skomírajícím jednání v Dánsku.


Vydáno: 21.12.2009

Peugeot ale především shrnul své dosavadní úspěchy. Celá polovina jeho aut prodaných v Evropě za prvních 9 měsíců roku 2009 prý vypouští do ovzduší méně než 130g CO2/km. Vedle toho skoro polovina (47,5%) Peugeotů prodaných ve stejném období po celém světě má emise nižší než 140g CO2/km.

Zelený už dnes

To znamená dvě věci: Za prvé, Peugeot je jedním z nejúspěšnějších prodejců „nízkoemisních“ aut. Za druhé, svět je méně ekologický, než samotná Evropa, což, stejně jako neúspěch summitu v Kodani, není žádné překvapení.

A jak chce Peugeot pomáhat životnímu prostředí?

Jako dosud bude používat naftové motory HDi s common-railem, nízkou spotřebou a filtrem pevných částic a moderní benzinové motory s variabilním zdvihem ventilů VVT nebo přímým turbo vstřikováním. Peugeot chce také ve velkém rozsahu využívat systém Stop & Start, a to hlavně u nejprodávanějších modelů.

Hybridy, elektromobily i vodík

Chystá i alternativní pohony. Jedním z nich bude elektrický vůz i0n, jehož obchodní uvedení Peugeot plánuje na konec roku 2010 (a už je ho možné objednávat). Na poli elektromobilů mimochodem Peugeot dodnes drží prvenství v počtu prodaných aut.

V roce 2011 potom uvede na trh Peugeot 3008 Hybrid4 (jehož prolog jsme zahlédli loni v Paříži), který má mít i s pohonem 4×4 až 35 procentní úsporu paliva i emisí CO2. V roce 2012 přijde i plug-in verze hybridního modelu 3008, určená nejprve pro firemní vozové parky.

Už dříve přitom Peugeot spolupracoval s Mitsubishi na hybridním pohonu, ukázal terénní vozítko Capsule na elektřinu a vyzkoušel Peugeot 307 CC FiSyPAC s pohonem na vodík. A velký manažerský model 607 nahrazuje menším 508.

To všechno je moc hezké a my za to Peugeot chválíme. Obáváme se ale, že tím planetu nespasí. Stejně jako summit v Kodani. (Je ale otázkou, nakolik je vůbec potřeba Zemi zachraňovat, a pokud ano, zda tímto způsobem.)

Text: Redakce

Foto: Peugeot + redakce

Galerie