Peugeot 307 CC FiSyPAC: na vodík budeme jezdit v roce 2020

Včera začala ve francouzském Lyonu ekologicky zaměřená expozice Toute la lumière sur L’hydrogène Energie. Domácí skupina PSA zde představuje automobil vybavený technologií dobíjecího palivového článku PAC. Ten byl implantován do Peugeotu 307 CC, ze kterého se tak stal plně elektrický vůz využívající ke svému pohonu akumulátory a už zmíněné palivové články.

Vydáno: 8.12.2009

O pohon se stará elektrický synchronní motor s permanentními magnety o výkonu 70 kW (95 k) a točivém momentu 180 Nm. Energii získává z palivových článků PSA/CEA – GENEPAC 23 kW nebo z baterií Li-ion. Ty lze dobít ze standardní 220 V zásuvky během pěti hodin. Vodík je uchováván v nádrži s kapacitou 4,2 kg, automobil spotřebuje 995 g vodíku na 100 km (hybridní režim). Dojezd tak oproti dřívějším verzím povyrostl na 500 km, přičemž pouze na baterii lze ujet 75 km. Maximální rychlost byla stanovena na 155 km/h a zrychlení z nuly na 80 km/h proběhne během 11,2 s.

Projekt FiSyPAC byl zahájen před třemi lety a během této doby se podařilo navýšit životnost palivových článků čtyřikrát a o 20% zvýšit jeho efektivitu. Problémem stále zůstává vysoká výrobní cena, stále relativně nízká životnost článku a především samotná výroba, respektive distribuce vodíku. Podle odhadů Peugeotu by se takovýto automobil mohl do sériové výroby dostat v letech 2020 – 2025.

Text: Redakce
Foto: Peugeot

Galerie