Lexus by rád konkuroval těm nejrychlejším premiantům z vyšší střední třídy. To zatím s nejsilnějším modelem GS 460 nesvede, a proto si vezme na pomoc desetiválec ze svého supersportu LFA. Měla by tak vzniknout ostrá verze s příznačným jménem: Lexus GS F. Mají se rivalové z Německa čeho bát?
Vydáno: 4.1.2010
Japonský Lexus staví skvělá auta a výjimkou z vysokého standardu automobilky není ani sedan vyšší střední třídy jménem GS. O jeho kvalitách jsme se ostatně přesvědčili v testech jeho dvou provedení GS 450h a GS 460.
V prvním případě šlo o hybridní šestiválec, v tom druhém o konvenční benzinový osmiválec. A i když se výkon obou motorizací blížil stádu 350 koní a zrychlení z nuly na stovku bylo rychlejší, než za 6 sekund, Lexusu to zjevně pořád připadá slabé.
Aby ne, když momentálně zatápí supersportům se svým modelem LFA. A když má pod jeho kapotou brutální desetiválec, který se nezdráhá použít k tak odvážnému souboji, jakým by byla bitva s BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedesem E63 AMG.
Lexus totiž chystá ostrou „eFkovou“ verzi Lexusu GS, jménem GS F. S desetiválcem ze supersportu LFA by měl bez okolků překonat hranici 500 koní, neboť LFA má výkon 560 koní (412 kW) v 8700 ot./min a točivý moment vrcholí na hodnotě 480 Nm v 6800 ot./min.
Lexus GS F by se mohl na trhu objevit v roce 2012. Doplnil by sedan střední třídy IS, který už své IS F má. A jak jsme se přesvědčili v redakčním testu Lexusu IS F, je to stroj bez nadsázky famózní. Proto Lexusu fandíme i o třídu výš.
Text: Redakce
Foto: Lexus