Downsizing je hudba dneška a zdá se, že se tento trend nevyhýbá ani těm nejprestižnějším automobilkám. Italský výrobce supersportů Ferrari hodlá použít u svých aut přeplňování turbem. S odvoláním na nejmenovaného vývojáře přímo z automobilky to uvádí britský motoristický magazín Autocar.
Vydáno: 17.11.2009
Končí éra velkých burácejících motorů, které nahradí hvízdající turba? Věříme, že ne, a že turbomotory je v katalozích jen doplní. Pak by nám tento downsizing ani nijak nevadil.
Magazín Autocar uvádí, že u Ferrari už prováděli testy s technologií MultiAir od Fiatu. Ta ale prý u velice výkonných motorů nefungovala příliš dobře. Ferrari tak zřejmě vyvine vlastní systém, který z jeho motorů dostane maximum výkonu a efektivity.
Jen pro zajímavost dodejme, že toto by nebylo poprvé, kdy u Ferrari použijí přeplňování turbem. Turbomotor se objevil už v roce 1987, a to v podobě osmiválce 2.9 V8. Ten byl určen pod kapotu slavného supersportu F40.
Text: Redakce
Foto: Ferrari