Ferrari 599 Hybrid bude realitou. Už za měsíc v Ženevě

Bez legrace. Už příští měsíc se na autosalonu v Ženevě představí hybridní verze italského supersportu Ferrari 599. Nezdá se ale, že by to ale znamenalo nějaký zásadní odklon od filozofie značky, která vyrábí emotivní sporťáky. Pod kapotou hybridního auta se totiž octne dvanáctiválec.


Vydáno: 5.2.2010

Svět se změnil. Nejdřív Porsche začalo vyrábět SUV a k tomu přidalo i naftové motory. A teď Ferrari (které naštěstí nechystá naftu) přesunulo motor pod přední kapotu, zmenšuje motory a nasazuje turbo a hlavně přichází s hybridním pohonem, což zní neuvěřitelně.

Má ale smysl se pokroku bránit? Nikoli. Můžeme jen doufat, že k němu výrobci aut přikročí zodpovědně.

Třeba jako Ferrari. V jeho podání naštěstí nepůjde o nějakou směšnou karikaturu s dvoulitrovým čtyřválcem. Naopak. Ferrari 599, které přijde na řadu jako první, bude mít ve své hybridní verzi pod kapotou rovnou dvanáctiválec.

Celý systém bude zřejmě podobný systému KERS z Formule 1. Dvanáctiválci bude pomáhat kompaktní elektromotor, díky němuž bude spalovací motor zhasínat na semaforech. Také pomůže při parkování, kdy plně zastoupí spalovací motor. A nakonec při akceleraci, kdy budou oba motory spolupracovat, i když rozhodovat o uvolnění naspořené energie bude prý řidič sám pomocí tlačítka.

Podle Ferrari dojde ke snížení spotřeby ve městě o 35%. Podrobnosti se dozvíme už v březnu v Ženevě.

Text: Redakce
Foto: Ferrari

Galerie