Citroën C3 Picasso: první jízdní dojmy

Francouzský Citroën má nový styl. Chce být nápaditý, rozverný, moderní a chce hlavně bavit. Jeho první výtvor novodobé éry nese název C3 Picasso. Malé MPV, které je už na první pohled velice sympatické svým stylem i cenou. Pozitivní myšlení v době krize je prostě potřeba. My jsme za volantem rozverného vozu strávili prvních pár kilometrů.


Vydáno: 16.3.2009

Nový Citroën C3 Picasso stojí už podle názvu na platformě malého kulatého hatchbacku C3, který brázdí Evropou už nějaký ten pátek. MPV ale dostalo prodloužený rozvor, zvětšila se šířka a tvary už nejsou kulaté, ale správně velkoprostorově krabicové. Na první pohled má tedy s postarším městským vozem společné už jen to jméno.  Tvar krabice ale mírní kulaté rohy, dominantní karosérie a zajímavé designérské prvky na předním nárazníku nebo vzadu, kde jsou umístěna velmi pohledná brzdová světla.

Jako v konceptu

Vnitřek vozu je pak úplně nový, nebýt páček pod volantem a standardního koncernového rádia. My jsme se na palubě cítili spíše jako v konceptu s odvážně řešeným volantem, výdech klimatizace a přehledným displejem umístěným vprostřed na vrchu palubní desky. Je rozdělen na tři části – rychloměr s otáčkoměrem, palubní počítač a prostor pro kontrolky.

Hodnotně působí i panel s ovládáním klimatizace na středovém tunelu, který je obložen lesklým plastem a má zbrusu nová tlačítka. Standardní řadící páka 5stupňové manuální převodovky je dobře při ruce a zdá se, že už tolik netrpí francouzskou nepřesností, i když k německé preciznosti ještě podstatný kousek chybí.

Místa pro posádku je na malý vůz opravdu hodně. Pocitu vzdušnosti dodává ještě bohaté prosklení, jak přední části vozu, tak i po stranách. Za příplatek je k dispozici panoramatické střešní okno, které vnese do cestování nový rozměr. Mohlo by ale nepříjemně snížit prostor nad hlavami zejména zadních cestujících. Ti vepředu nemají problém, ač se sedí na pohodlných sedačkách poměrně vysoko nad provozem. Už po prvních zatáčkách ale víme, že by jinak příjemná sedadla zasloužila trochu více bočního vedení.

Vzadu je pak skoro rovná lavice. Do zavazadelníku se vejde nádherných 500 litrů bagáže. Má navíc pohyblivé dno, aby vyrovnal podlážku se sklopenými zadními sedadly. Ta jsou posuvná v rozmezí 150 mm a dovolí tak zvětšovat a zmenšovat poměr kufru a místa pro posádku v požadovaném rozpětí.

Tři možnosti pod kapotu

Citroën C3 Picasso se u nás prodává celkem se třemi motory, z toho dva jsou zážehové. Větší 1.6 VTi už pro nás není novinkou, Francouzi ho nasadili třeba do faceliftovaného hatchbacku C4. Agregát pochází od BMW, které dodává i menší 1.4 VTi. My jsme si ale na prvních pár kilometrů v okolí nákupního centra v pražských Letňanech půjčili jedinou naftovou možnost: čtyřválec HDi o objemu 1,6 litru. Je vybaven moderními technologiemi včetně vysokotlakého přímého vstřikování a samozřejmě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 90 koní a 215 Nm točivého momentu.

Samozřejmě, pár kilometrů nám mnoho neřeklo o tom, jak se malé MPV s naftovým agregátem sžilo. Ale i bez údajů o spotřebě a dlouhodobějším chování můžeme s klidem prohlásit, že diesel vám bude v Citroënu C3 Picasso dělat určitě radost. A to nejen velmi kultivovaným chodem, ale i slušným zátahem.  MPV rozhodně neslouží k závodění, kvůli tomu si jej nikdo nepořizuje. Přesto nebude žádno brzdou provozu.

Sympatický i cenou

Nastavení podvozku je francouzsky měkké a zaznamenali jsme i mírné rázy od kol. Řízení je strmé, i když nekomunikativní. Ulehčí ale manévrování ve městském provozu, nebo třeba na přeplněném parkovišti. A o to jde především. Jízdní vlastnosti nového Citroenu bude muset prověřit až podrobný redakční test.

Citroën C3 Picasso se na českém trhu prodává ve dvou výbavových verzích X a SX. Se základní a motorem 1.4 VTi začíná na 299 900 korunách, vyšší výbava přijde na 339 900 korun s daným agregátem. Obsahuje už ale mlhovky, sadu airbagů, kvalitní audio a manuální klimatizaci. Škoda, že ESP je jen za příplatek.

Galerie