BMW X5 dostalo decentní facelift a nové motory

SUV, které kdysi znamenalo vstup mnichovské automobilky na tento trh, se ve své aktuální generaci dostává do středního věku. Proto přišel čas na lehký facelift, který zahrnuje několik drobných úprav zevnějšku. Důležitější je ale podle nás renovace pohonných jednotek tak, aby ladily s těmi nejnovějšími modely značky.

Vydáno: 8.2.2010

BMW X5 si za svůj vzor vzalo nedávno odhalené ostré BMW X5M. Proto má na předním nárazníku nové a větší nasávací otvory. Přepracovaný byl také zadní nárazník. Nyní na voze najdeme mnohem více lakovaných dílů, které vystřídaly nehezké černé plasty. Lemování oblouků nad koly ale zůstalo.

Zásadní změny jsou však pod kapotou. Verze BMW X5 xDrive35i nově dostane 3,0litrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadelm s označením N55. Jeho výkon je 306 koní a známe ho už z několika jiných modelů mnichovské automobilky (testovali jsme například v BMW 335i Coupé nebo BMW Z4 sDrive35i).

Velké SUV se také dočká pořádného osmiválce s objemem 4,4litru osazeného dvěma turbodmychadly a s výkonem 407 koní. K dispozici bude pod označením BMW X5 xDrive50i. Ten už se vyskytuje v BMW X6, limuzíně řady 7 nebo nejnovějším BMW 5 Gran Turismo. Oblíbený naftový šestiválec xDrive35d zůstane až do roku 2011 beze změny.

Text: Redakce
Foto: BMW

Galerie