Mnichovští dlouho neváhali a ještě před premiérou na autosalonu ve Frankfurtu ukázali svoje letošní eso: Koncept BMW Vision EfficientDynamics. Futuristicky navržený vůz je schopen překonat stovku za 4,8 sekundy a přitom spotřebuje jen 3,76 litru paliva. Jak je to možné?
Vydáno: 31.8.2009
Ještě před tím, než BMW zveřejnilo oficiální snímky a informace, nadšenci spekulovali nad tím, co bude nový koncept pohánět. Nyní už ale víme, že pod sexy tvarovanou kapotou se ukrývá to nejmodernější, co mohli v Mnichově vymyslet. Hybridní jednotka kombinující plug-in elektromotor a naftový tříválec.
Konkrétněji jde o 1,5litrový turbodiesel (tedy půlku pohonné jednotky z BMW 335d). Ten má výkon 163 koní. Pro převod síly byl sestrojen 6rychlostní automat DCT na základě technologie z vozů BMW M3 a Z4. BMW zároveň oznámilo, že se v budoucnosti nebude zabývat hybridem, jaký předvedlo na modelu X6. Půjde spíše cestou modelu AcitveHybrid 7. Ten má k dispozici ještě elektromotor o výkonu 33 koní umístěný mezi nafotovou jednotkou a převodovkou a další 80koňový motor na přední nápravě. A přesně to najdeme v BMW Vision EfficientDynamics.
Výsledek? To je 356 koní výkonu a stovka za 4,8 sekundy. Přitom spotřeba nafty by měla být jen 3,76 litru na 100 km v kombinovaném cyklu. Baterie, které napájejí elektromotory se jednak nabíjejí během jízdy díky rekuperaci energie, lze je ale také připojit k běžné zásuvce na 220 V. Auto by se mělo nabít za 2,5 hodiny. Celková kapacita lithium-polymerových článků je 10,8 kWh. Koncept podle BMW využívá 80 procent kapacity.
O designu vozu se nemá cenu dlouze rozepisovat. Je to přece jen koncept, od kterého vede ještě dlouhá cesta k finálnímu sériovému vozu, pokud vůbec. A navíc, BMW si připravilo opravdu pěknou sérii fotografií. Tak si prohlédněte galerii.
Text: Redakce
Foto: BMW