BMW 760i a 760Li: dvanáctiválce ještě nevymřely

Zatímco většina výrobců se snaží postupně přecházet k menším motorům, v Mnichově si myslí, že osadit top limuzínu dvanáctiválcem je dobrý nápad. Ten by měl na kola vozu přenést ještě více energie, než současný vrchol 4,4 V8 ve verzi 750i. A to už je pořádná porce koní.


Vydáno: 10.4.2009

My jsme si vyzkoušeli, že mohutný V8 o objemu 4,4 litru není žádné ořezávátko. Pod kapotu BMW X6 xDrive50i se choval jako právě explodující jaderná elektrárna a smetl soupeře v podobě Porsche Cayenne GTS. Ještě předtím jsme jej ale vyzkoušeli na palubě korábu BMW 750i, kde měl vyloženě šlechtický charakter.

Podobně by tomu mělo být u nového dvanáctiválce, který se bude prodávat v BMW 760i a také prodloužené verzi BMW 760Li. Je to úplně nová jednotka, která bude dosahovat výkonu 544 koní a točivého momentu 750 Nm. Už se ani nedivíme, že BMW 760i bude mít parametry supersportu: 100 km/h překoná za 4,6 sekundy.

Zatímco dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec spásá i trávu kolem silnice, takže pro něj není spotřeba kolem 20 litrů benzínu na sto kilometrů nic neobvyklého, nový V12 by se mohl pochlubit lehce příjemnějšími parametry. Podle tabulek si jednotka řekne o 12,9 litru na 100 km. Nakolik je to reálné číslo si ale netroufáme odhadovat.

Není od věci, že stejný motor by se měl objevit i pod kapotou sériového provedení Rolls-Royce 200EX. Bude o trošku silnější, mohl by překonat hranici 600 koní.

Text: Redakce
Foto: BMW

Galerie