Ženeva 2010: Koenigsegg Agera dá stovku za 3,1 sekundy

Ve švédštině znamená slovo „Agera“ akt. Podle zakladatele manufaktury supersportovních vozů Christiana von Koenigsegga symbolizuje nový model představený na autosalonu v Ženevě záměr firmy překonat sebe sama a konat tak bez jakýchkoliv limitů. A právě 910koňová bestie k tomu dobře poslouží.

Vydáno: 4.3.2010

Christiana von Koenigsegg tvrdí, že se mu u modelu Agera podařilo ještě vylepšit vlastnosti tak, aby měl řidič co nejlepší zážitek z jízdy. Výrazně lepší je prý supersport v zatáčkách i při brzdění. Přesto, že koncept vozu vznikl už před 15 lety, působí stále futuristicky, nestárne (to by byl zase význam řeckého slova Ageratos).

Koenigsegg Agera je vybaven hliníkovým V8 o objemu 4,7 litru, který přeplňují dvě turbodmychadla s tlakem 1,5 bar. Výkon má neskutečných 910 koní a maximum točivého momentu 1100 Nm dosažitelné ve 5100 otáčkách za minutu. Přitom v rozmezí od 2680 do 6100 otáček zůstává na hraní celých 1000 Nm. Parametry nejsou o nic méně působivé: stovka přichází za 3,1 sekundy, maximální rychlost může činit až 390 km/h.

Kola jsou obuta do pneumatik Michelin určených pro vysoký výkon. Kvůli větší bezpečnosti dostal supersport systém Afera, který spolupracuje s nastavitelným ABS a ventilovanými keramickými brzdami o rozměrech 392×36 a 380×34. Koenigsegg tvrdí, že jeho systém kontroly trakce je nejrychlejší v oboru a dokáže se přizpůsobit povrchu vozovky a řidičskému stylu.

Co se týče vzhledu, Koenigsegg Agera dostal nové denní LED světla podle poslední módy, změnily se i brzdovky. Najdeme zde nová přítlačné křídlo a zajímavější barevné provedení. Vnitřek kabiny dostal přepracovaný středový panel, sedačky i kapličku s přístroji. Řadí se páčkami pod volantem.

Text: Redakce
Foto: Koenigsegg

Galerie