Yuki CSR 250 EVO: naháč bez konkurence

TEST MOTORKY: Přestože je dnes ve třídě dvě stě padesátek víceméně z čeho vybírat, nemá začínající motorkář jednoduchou pozici. Pokud může takový zájemce do svého stroje investovat jen pár desítek tisíc korun, donedávna mu nezbývalo, než pokukovat po inzerátech letitých strojů – ale pak přišel český dovozce Yuki s novou cenovou politikou, a nakedbike, který se u nás prodává pod označením CSR 250 EVO, nabídl za čtyřicet tisíc korun.

Vydáno: 10.8.2011

Pokud uvažujete o motocyklu s čtvrtlitrovým motorem pro pohyb na silnici a přikládáte-li finanční stránce svého nákupu velký význam, Yuki CSR 250 by rozhodně neměl zůstat mimo vaše pole uvažování.

Cena je totiž právě tím, v čem je CSR 250 nejlepší a v čem bez nadsázky nemá konkurenci. Nový motocykl si můžete koupit za 40 tisíc korun – přesně 39.990,- Kč včetně DPH – což je částka, za níž srovnatelný (nový) stroj v České republice zkrátka nekoupíte, a z renomované japonské konkurence budete obhlížet léta ojeté modely.

Moderní naháč s evropskou tváří

Kromě atraktivní cenovky láká tento motocykl na hezký vzhled. Paradoxně zní příběh, že čínský výrobce si objednal design ve Španělsku, ale je evidentní, že to bylo ku prospěchu věci. CSR je nakedbike klasických tvarů, kombinuje je ale i s moderními sportovními linkami, a po stránce designu se může směle utkat i se svými nejznámějšími konkurenty, Hondou VTR i Yamahou YBR. Klasický kulatý světlomet, elegantní pětipaprsková kola (zadní obouvá pneumatiku 130/90-15) a dvojice koncovek výfuku – to vše působí elegantně i důstojně a navzájem k sobě pasuje.

Testované černé provedení je dle našeho soudu povedené, ale pokud je na vás moc konzervativní a rádi byste popustili uzdu svojí fantazii, Yuki přichází i s ojedinělou nabídkou personalizace: dovozce vám vaši motorku za 4 tisíce korun přelakuje do jakékoli barevné kombinace. Výsledkem je pak motorka na přání za 44 tisíc, což je další nabídka, u níž budete těžko hledat alternativu.

Pro klidnou jízdu

Přístrojovka modelu CSR je jednoduchá, tvoří ji jen jediný analogový přístroj – tachometr s barevnými diodovými kontrolkami. Zamrzí absence otáčkoměru a kabeláž elektroinstalace působí trochu zmateně, ale všechno funguje, jak má.

Široká řidítka umožňují pohodlnou manipulaci s (na svoji kubaturu velkou) motorkou, což je třeba, neboť je CSR se svojí hmotností 170 kg poněkud méně obratné, a hodilo by se spíše na delší poklidnější jízdu než na časté kodrcání v přeplněném centru města. Na hektický provoz plný kličkování už není stroj těchto rozměrů přeci jen nejvhodnější, a to i navzdory měkčímu odpružení. Stejně tak se nehodí na sportovní jízdu, byť se tak design snaží tvářit; svými schopnostmi tento stroj spíše vybízí k delším cestám.

Jízdní vlastnosti odpovídají zaměření stroje i slabší motorizaci. Schopnosti naháče nejsou nijak excelentní, v zatáčkách nenabízí kdovíjakou jistotu, ale ve většině jízdních režimů se nakonec docela příjemně jede a nabídne i slušnou stabilitu při rychlejší jízdě v přímém směru. Kotoučové brzdy mají dostatečnou účinnost a dovolují sílu dávkovat.

Čtvrtlitr

Čtvrtlitrový dvouválec konstrukčně vychází z Hondy CB 250, ušel ale dlouhou cestu, která končí elektricky řízeným vstřikováním paliva a kapalinovým chlazením. Nutno dodat, že motor nepředvádí nijak oslnivé akcelerační divadlo a svým výkonem 12,6 kW (tedy 17 koní) i schopnostmi připomíná spíše stopětadvacítkovou konkurenci z Japonska. Jinak je ale důstojným srdcem stroje, oceňujeme jeho vyvážený chod, zátah od nízkých otáček i ochotu jít do vysokých, a slušný zvuk.

Do rychlosti 100 km/h je jízda plynulá a bezproblémová, ve vyšších rychlostech přecházejí do řidítek znatelné, i když nikoli nepřekousnutelné vibrace, maximální použitelná rychlost se pohybuje někde kolem 120 km/h.

Co nás ale trápilo především bylo velmi nepřesné řazení. Pětirychlostní převodovka s dlouhými převody sice umožňuje širokou volbu jízdních režimů (na pětku můžete jet 60 km/h, ale i ve stovce zůstává v rozumných otáčkách), svojí nepřesností a nečitelností nám ale připomínalo léta používaná ústrojí starších motorek.

Bez konkurence

Jak ovšem bylo řečeno, Yuki CSR 250 se nabízí za pouhých 40 tisíc korun. Je třeba uznat, že právě fantastická cenovka ospravedlňuje některé méně lichotivé vlastnosti, z nichž jsme zrovna nadšeni nebyli, tedy nepřesné řazení či průměrný výkon. Je pravdou, že přímí konkurenti Honda VTR 250 nebo Yamaha YBR 250 nabízejí lepší kvalitu, neoddělitelně k tomu ale patří dovětek, že si za ni nechají zaplatit – oproti testovanému CSR 250 stojí 2 ½ až 3 krát víc.

Právě proto je Yuki CSR 250 EVO jedinečnou nabídkou. Je skutečností, že nový motocykl v této kubatuře s podobně nastavenou cenovou hladinou na trhu nenajdete žádný jiný. Navíc dovozce nabízí ojedinělou možnost barevné personalizace a následný servis zajistí rozsáhlé zázemí značky Yuki.

A to je dost důvodů, proč o tomhle stroji začít uvažovat. 

Výsledná známka 2

Text: Martin Jedlička
Foto: Pavel Cyprich

Poznámka: Konkurencí ve stejné cenové kategorii je na českém trhu aktuálně Kentoya Winner 250, která v současné akci stojí rovněž 39.990,- korun.


PARAMETRY

Základní cena Yuki CSR 250 EVO: 39.990 Kč
Odkaz na web: http://www.yuki.cz

YUKI CSR 250 EVO Colour Edition
Objem motoru 234 ccm
Maximální výkon 12,6 kW (8250 ot/min)
Maximální točivý moment 16,9 Nm (5500 ot/min)
Počet válců 2 válce, řadový OHC
Chlazení motoru kapalinou
Maximální rychlost 108 km/h
Spotřeba během testu 3,5-4,0 l/100 km
Objem nádrže 18,5 l
Pohotovostní hmotnost 168 kg
Délka / šířka / výška 2135 x 825 x 1140 mm
Rozvor 1480 mm
Řidičské oprávnění  A do 25 kW, od 18 let

 

Galerie