VW Touareg BlueMotion Hybrid: do prodeje už příští rok

Volkswagen přichází z hybridní verzí modelu Touareg. Novinka dostala jako každý jiný hybrid dvojici motorů. Ten spalovací nese označení 3.0 V6 TSI, ovšem elektrický pomocník nezapojuje do práce svých 52 koní podle zvyklostí. Volkswagen slibuje využitelný plně elektrický režim.

Vydáno: 4.2.2009

Nový spalovací motor, který bude pod kapotou hybridního Touaregu poskytuje výkon 333 koní (5 500 rpm) a maximum točivého motoru 440 Nm při 3 000 rpm. Jeho objem stanovili konstruktéři na 2 995 ccm, přiřkli mu šest válců, přímý vstřik a přeplňování pomocí kompresoru.

Elektrický motor už tak výkonný není. Disponuje výkonem 52 koní, podstatnější bude zřejmě slušná hodnota točivého momentu 300 Nm. Celý systém pracuje v několika režimech. Pokud je potřeba maximum výkonu, pracují oba motory dohromady. Hodnoty, které pro tento režim Volkswagen udává jsou velmi zajímavé.

Spolupráce totiž dá dohromady 374 koní a 550 Nm. Zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne dvou a půl tunový automobil za 6,8 sekundy, ale údajně to nebyla hlavní priorita. Tím nejdůležitějším má být spotřeba a produkce emisí. Za tuto dynamiku by si mělo hybridní SUV říci méně než 9 l/100 km v kombinovaném provozu a vyprodukuje necelých 210 g CO2 během jednoho ujetého kilometru.

Zajímavý je také městský režim. Motor disponuje systémem start-stop a právě ve městě nebo do 50 km/h by měl zůstávat zcela vypnutý. To znamená vysněnou nulovou produkci emisí, ovšem uvidíme, jak si relativně slabý elektromotor poradí s váhou vozu v praxi.

Samozřejmostí zůstává získávání elektrické energie pro NiMH akumulátory pomocí rekuperace a podobné “finty“. Touareg přišel také o pomůcky pro jízdu do terénu. Odstraněn byl mezinápravový diferenciál a redukční převodovka. Místo nich teď figuruje klasický diferenciál typu Torsen. Podobné řešení dostal model Q7 od Audi. V nabídce Volkswagenu by se měl Touareg BlueMotion Hybrid objevit už příští rok.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie