Volvo C70 D5: léto přichází ze severu

TEST: I když se léto zdá být zatím více deštivé, nemohli jsme odmítnout nabídku Volva a otestovat jeho jediný otevřený vůz. Kupé-kabriolet C70 patří k tomu nejpovedenějšímu, co k nám ze severského Švédska přijíždí. Navíc ho pohání povedený naftový pětiválec, který disponuje slušným výkonem a ještě chvalitebnou spotřebou. Takže střechu dolů a hurá na výlet!


Vydáno: 22.7.2009

Za volantem Volva C70 nejsme rozhodně žádnými nováčky. Uvolňující pocit otevřeného nebe nad hlavou jsme si s ním už jednou do sytosti užili na konci loňského léta. Tenkrát jsme ale prověřovali schopnosti levnějšího naftového čtyřválce o objemu 2,0 litru. Už s ním nás Volvo přesvědčilo, že naftový agregát není ani u kupé-kabrioletu žádnou ostudou.

Podrobnější popis vzhledu Volva C70 tedy najdete v minulém testu. Vozy ale stejně nebyly zcela identické. Zatímco minule nám lahodila kombinace světlé kůže s tmavou palubní deskou, tentokrát máme k dispozici čalounění hnědou kůží. Přiznáváme, líbila se nám víc první varianta, ale to je detail, který si každý může při objednávce nového vozu zvolit sám.

Co ale zůstává, je na kupé-kabriolet prostorný interiér přinášející adekvátní luxus, na který jsme u Volva už po léta zvyklí. Kožené sedačky jsou příjemné na posezení, jen do zatáček jim chybí dostatečné vedení těla. Vzadu není problém usadit dva dospělé lidi a cestovat s nimi na libovolnou vzdálenost.

Čekání na střechu

Horší je to se zavazadelníkem, kdy si značnou část vezme složená střecha. V základu nabídne 417 litrů, což je dostačující pro víkendový výlet se čtyřčlennou posádkou (sami jsme prověřili). Pokud ale budete chtít jet bez střechy, vejde se sem jen pár základních věcí pro dva. Měli jsme i trochu trable s bezpečnostním víkem, které rozděluje prostor pro střechu a náklad. Mechanismus se neudržel a při sebemenším odporu bagáže vyskakoval, takže vůz odmítal stáhnout střechu. Na rozložení nákladu na dně kufru si tedy musíte dát opravdu záležet.

Dost ale bylo praktičnosti, Volvo C70 je hlavně vozem sloužícím pro jízdu za víkendovou zábavou. A díky stavbě kupé-kabrioletu s pevnou střechou to nemusí být ani v létě. Vozu to totiž náramně sluší i jako kupé a i když už na českých silnicích jezdí nějaký ten pátek, čas od času se za vámi někdo otočí. Střecha potřebuje ke stažení do kufru necelou půlminutu. To není právě málo, uvědomíme-li si, že po celou dobu musíte držet tlačítko a navíc stát na místě. Mechanizmus je to pekelně složitý a při pohybu vydává i celou řadu pazvuků. Na druhou stranu se můžete vy i kolemjdoucí kochat neobyčejným divadlem pohybů kovového soustrojí.

Jakmile je střecha uvnitř, Volvo C70 rozkvete do své plné krásy. Bez ní mu to totiž sluší úplně nejvíc. Přední část vozu je v podstatě obyčejná a dá se lehce zaměnit se sedanem S40, záď je ale úplně o něčem jiném. Majestátní plocha nad zavazadelníkem dává Volvu opravdu vyniknout, vůz vypadá jako luxusní motorový člun. A zatímco za podobou kupé se občas někdo otočí, odhalená posádka přitahuje maximální pozornost. V souhře s kvalitním stereem se z vás ve městě stane pojízdná atrakce.

Cesta z města

Jenže trávit čas v městských kolonách by byla chyba. Volvo C70 má totiž veškeré předpoklady na mimoměstskou zábavu, jmenovitě třeba plavbu na klikatých horských okreskách. Slouží mu v tomto případě naftový pětiválec D5. Turbodiesel o objemu 2,4 litru dosahuje slušného výkonu 180 koní. Pravda, Volvo C70 je trochu těžší (1684 kg), ale pro naftový agregát to není žádný problém. Vždyť se může pochlubit maximem točivého momentu 320 Nm dostupných od 1750 do 3250 otáček za minutu.

Pětiválcový nafťák nás už přesvědčil o svých schopnostech v mnoha modelech severské automobilky. Z malého kupé C30 udělal téměř hothatch, osvědčil se ve Volvu XC70 D5 Ocean Race a jako úplně nová jednotka s vyšším výkonem zazářil i pod taktovkou manažerského sedanu S80. Jen ve službách oblíbeného SUV XC90 už trochu nestíhal. To ale není tento případ. Kupé-kabriolet je totiž pěkně svižný. Čas 9,5 sekundy na 100 km/h by se nemusel tabulkově zdát nejlepší, věřte nám, že s otevřenou střechou vám to bude jedno. Když v 1750 otáčkách naskočí turbo, má souměrný a silný tah. Řidič jasně zaregistruje typické pískání, které neruší, naopak přispívá k lepším prožitkům sportovní jízdy.

Volvo C70 D5 sice není právě strojem na řezání jedné šikany za druhou, ale rozhodně se s ním nudit nebudete. I když jsme měli v ruce velice pěkný sportovní volant s chladivým kovovým dekorem, přišel nám trošku větší, než zdrávo. Problémem pro závodivé jedince by také mohla být 5stupňová automatická převodovka Geartronic. Ta lehčí lenivostí zkracuje čas na stovku o půl sekundy, navíc si řekne o dost větší porci paliva. Na konci testu ukazoval palubní počítač 9 litrů na 100 km, což není právě nejméně.

Spíše relax

V klidné jízdě ale Geartronic volí rychlosti dobře. Nabízí i manuální režim pomocí páky uprostřed. Jde ale o opravdu nouzové řešení, protože řazení trvá déle a někdy ani nereaguje. Minule jsme řídili Volvo C70 s 6rychlostním manuálem. Což bylo na jednu stranu jistě lepší a přesnější, na druhou jsme ale nedosáhli takové relaxace, jakou právě automatická převodovka přináší. Pokud si tedy chcete hlavně užívat, nevidíme automat jako špatnou volbu.

Volvo C70 D5 je povedený kupé-kabriolet. Nabízí pohodlně naladěný podvozek, poměrně přesné řízení a maximum možného komfortu. Jak bývá u těchto vozů zvykem, občas něco zavrže, hlavně v oblasti A sloupků, nebo v prostoru pro složenou střechu. To, stejně jako naftový D5, rozhodně nebrání hlavnímu účelu, za kterým si budete Volvo C70 pořizovat. Tohle auto si prostě budete užívat.

Výsledná známka 2

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Chápu, že kupé-kabriolet slouží hlavně pro zábavu. Zájemce už doma jistě vlastní nějaké to pořádné SUV. K dobru Volvu C70 budiž tlačítko pro vysunutí střechy, takže se do zavazadelníku dostanete i tak. Co se týče prostornosti, je to myslím maximum, co můžeme v takovém voze dostat. Místo pro čtyři idálně.
Dávám známku 2
Jana Jana: Samozřejmě, že nemohu schvalovat podobné vozy. Pokud nejste milionář a nemáte další k dispozici, nedoporučuji. Volvo se ale může chlubit bohatou výbavou za rozumnou cenu a už tradiční pověstí bezpečného auta. Kabriolety od Mercedesu nebo BMW jsou cenově někde jinde.
Dávám známku 3
Nikola Nikola: Volvo už dávno není pro staré páprdy a totéž platí i o C70. Je to povedený vůz, po C30 asi nejhezší z nabídky (ještě jsem zapomněla na XC60). Budete středem pozornosti nejen proto, že je to kabriolet, ale i proto, že to autu prostě ohromě sluší. Tečka.
Dávám známku 1
Tomáš Tomáš: Některé pravdy o Volvu ale stále zůstávají. Rozhodně to není žádný sportovec. Měkčí podvozek, velký volant a pětistupňový automat, to jsou nástroje právě pro pohodlnou relaxační jízdu. Na to je C70 dobré. Já si právě užívám v Mini Cooperu S Cabrio a to je jiná káva.
Dávám známku 4
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Jan Markovič
Foto: Matěj Vaněček


PARAMETRY

Základní cena: 1 039 000 Kč

VOLVO C70 D5
Objem motoru  2400 ccm
Maximální výkon  132 kW (180 k) při 4000 ot/min
Maximální točivý moment  350 Nm při 1750-3250 ot/min
Převodovka  5stupňová automatická
Maximální rychlost  220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  9,5 s.
Udávaná spotřeba město  10,3 l/100 km
Spotřeba mimo město  5,8 l/100 km
Kombinovaná spotřeba  7,4 l/100 km
Spotřeba během testu  9 l/100 km
Provozní hmotnost  1684 kg
Délka / výška / šířka  4582 / 1400 / 1847 mm
Rozvor  2640 mm
Zavazadelník
 417 l

 

Galerie