Volkswagen Polo GTI: malý rychlík byl odhalen

Menší sourozenec Volkswagenu Golf GTI si odbude svou světovou premiéru už zanedlouho v Ženevě. Automobilka ovšem už teď odhalila první oficiální fotografie a připojila také vše podstatné na téma techniky. Zájemci se mohou těšit na známý motor 1.4 TSI, sedmistupňovou převodovku a diferenciál XDS.


Vydáno: 19.2.2010

Jak se dalo očekávat, použitá technika je stejná jako v případě španělského Seatu Ibiza Cupra. Pod kapotou tedy najdeme motor 1.4 TSI naladěný na maximální výkon 180 koní. Vrchol točivého momentu má hodnotu 250 Nm a řidiči je k dispozici v rozmezí od 2000 – 4500 ot/min.

Vzhledem k tomu, že vůz váží pouze 1184 kg, není třeba zdůrazňovat, že s ním pohonná jednotka nemá mnoho práce. Na stovku vystřelí Polo GTI za 6,9 s, maximálně se rozjede na 228 km/h. V těchto disciplínách tedy bude o něco lepší než koncernová Ibiza, která je na stokilometrové rychlosti o 0,3 s později a maximální rychlost má o 3 km/h nižší. Ve výbavě nebude chybět elektronický diferenciál XDS ani sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti litrů.

Na pohled dává Polo GTI své ambice najevo 17“ disky opatřenými nízkoprofilovými pneumatikami. Klasikou jsou červeně lakované brzdné třmeny, difusor v zadním nárazníku a dvojitá koncovka výfuku. Ani u tohoto malého divocha nemůžou chybět světla sestavená z LED diod a samozřejmě emblém GTI.

Do prodeje vstoupí vrcholná verze modelu Polo krátce po představení na ženevském autosalonu. Nabízet se bude jak pětidveřová, tak třídveřová varianta.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie