Volkswagen Phaeton dostane facelift. Bude to stačit?

Největší a nejluxusnější model německé automobilky Volkswagen projde faceliftem. Reprezentativní limuzína Phaeton dostane nový předek, který půjde ve šlépějích posledních modelů Volkswagenu, třeba Passatu CC nebo Scirocca. Otázka ale zní: neměl by VW postavit nový luxusní model, modernější, než je zastarávající Phaeton?

Vydáno: 23.4.2010

Volkswagen Phaeton se vyrábí od roku 2002, takže se rozhodně nejedná o žádného mladíka. Přesto se s faceliftem až tolik nemění. Nové přední nárazníky nebo přepracované čelní světlomety, využívající LED světla pro denní svícení, to jsou věci, které by člověk od luxusní limuzíny asi očekával. Nadto Phaeton dostane mlhovky integrované do chromované lišti na předním nárazníku.

A jak tohle omlazení působí vcelku? Je evidentní, že Volkswagen chce jít s Phaetonem směrem, jakým se ubírají všechny nové (či faceliftované) modely koncernu. Novou koncepcí zkrátka limuzína připomíná křivky Passatu CC nebo nového Scirocca.

Nejnovější technika, nebo recyklace?

Jako správný luxusní kočár nabídne Phaeton svému zákazníkovi ty nejnovější technbologie (aby aspoň v tomto ohledu vůz nezestárl), třeba systém ACC, adaptivní tempomat. Vůz nabízí řipojení k internetu, produkty od Googlu a pevný disk velikosti 30GB (tedy žalostně málo). Rozpoznávání značek podél silnice sice není úplnou novinkou, ale ani mezi luxusními auty není ještě obvyklé.

Standardně disponuje Phaeton úctyhodnou délkou 5,06 metru, prodloužená verze měří 5,18 metru. Stejně jako dřív si může zákazník vybrat mezi čtyřmístnou a pětimístnou homologací.

Velké inovace se nedaly čekat ani od motorů, jejich nabídka zůstala stejná. K dispozici je šestiválec V6 FSI 3.6 (280 koní), osmiválec V8 FSI 4.2 (335 koní) a na vrcholu stojí W12 s objemem 6,0 litrů (450 koní). Nechybí ani naftová volba v podobě 3.0 TDI (240 koní).

Premiéra inovaného luxusního korábu se plánuje na autosalonu v Číně, což je příznačné: na Dálném východě by se Phaeton mohl prodávat daleko lépe, než v náročné Evropě.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie