Volkswagen Golf GTI: ostrý bestseller přichází na trh

Po Velikonocích bude zahájen prodej šesté generace ostrého Golfu GTI. Jeho počátky sahají až do roku 1975, kdy byl představen první model s motorem o výkonu 110 koní. Nejnovější generace dostala dvojnásobný výkon a řadu novinek. Přinášíme vše hezky pohromadě.


Vydáno: 25.3.2009

Vylepšený starý známý

Samozřejmě to nejdůležitější je motor. Nový Golf GTI dostane pod kapotu dvoulitrové TSI nám už dobře známe z koncernových modelů, ale v tomto případě se bude jednat o jeho vylepšenou verzi. Maximální výkon 210 koní (155 kW) je dostupný v rozmezí 5300 – 6200 rpm. Vrchol točivého momentu 280 Nm je k dispozici jednoduše pořád (1700 – 5200 rpm).

Výrobce slibuje při kombinovaném provozu nízkou spotřebu 7,3 l/100 km a produkci 170 g emisí CO2 na sto kilometrů jízdy. Během klidné jízdy lze teoreticky počítat s dojezdem až 750 km. Technici také hlásí, že limity standardu EURO 5 jsou splněny.    

Jízdní vlastnosti nového Golfu vypadají velmi slibně. Stokilometrové rychlosti dosáhne už za 6,9 s, sprint na 1000 metrů zdolá za 27,3 s. Zrychlení z 80 – 120 km/h se zařazeným pátým převodovým stupněm proběhne za 7,5 s, pokud budete mít zvolenou šestku, zvládnete stejnou disciplínu za 9,5 s. Maximální rychlost je 240 km/h.

Dvě převodovky, nový podvozek

K dispozici budou dvě převodovky. Pro řidiče klasiky má Volkswagen nachystaném šestistupňovou manuální převodovku, alternativou k ní je stejně jako u předchozí generace dvouspojkový automat DSG.

Podvozek podstoupil řadu úprav. Verze GTI je o 22 mm vpředu a o 15 mm vzadu nižší než sériové provedení. Nové jsou pružiny, tlumiče a zadní stabilizátor. Zadní náprava dostala víceprvkové zavěšení, které má zajistit to, že ESP bude muset zasahovat velice zřídka.

Vůbec poprvé se v automobilu značky Volkswagen objeví elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Ta má za úkol optimálně rozdělovat sílu motor na přední kola v případě, kdy je kolo na vnitřní straně odlehčeno a mohlo by se začít protáčet.

Zákazníci se rovněž mohou těšit na systém nastavování podvozku (DCC), adaptivní tempovat s rozsahem 30 – 210 km/h se objeví ve výbavě během léta. Nebude chybět ani parkovací asistent druhé generace a bi-xenonové natáčecí světlomety.

Bohatá výbava=690 000 Kč

Interiéru dominují sportovní sedačky. Standardní provedení lze nahradit koženým. Volkswagen tvrdí, že budou super ergonomické a velmi pohodlné. Sportovního ducha vozu mají podpořit kovové pedály, kůží potažený volant s logem GTI. Kombinaci černé kůže a červené nitě najdeme také na řadicí páce a páce ruční brzdy. Celkově se dbalo na detaily, některé prvky interiéru dostaly úpravu s vysokým leskem, jiné zase imitaci chromu.

A praktická stránka věci? Ano, také Volkswagen Golf GTI nabídne relativně slušný zavazadlový prostor o základním objemu 350 litrů. Sklopením sedaček se lze dostat až na 1305 litrů.

Nejnižší úroveň výbavy nabídne kromě výše uvedených systému také ESP, množství airbagů (přední, boční, hlavové, kolení), litá kola velikosti 17“, sportovní volant s ovládáním audio-systému a tak dále. Základní cena je stanovena na 690 500 Kč. V případě automatické převodovky DSG si nachystejte 744 300 Kč.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie