Volkswagen Golf BiFuel: šestá generace bude na LPG

Zatímco většina automobilek jde cestou hybridních motorů, nebo pohonu na CNG, Volkswagen zvolil staré známé LPG. Představením Golfu BiFuel na autosalonu v Boloni tak všem skoro vyrazil dech. Nejde ale o to, že jde o trochu starší technologii, hlavně že je ekologická.

Vydáno: 8.12.2008

Volkswagen Golf šesté generace jsme nedávno testovali cestou přímo do jeho rodiště, Wolfsburgu. Už se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.4 TSI, který jsme měli možnost vyzkoušet, se jeví nový Golf jako zajímavé auto s nízkými emisemi, dobrou spotřebou paliva a přitom chutí do jízdy. Proto je představení verze BiFuel překvapivé.

Podle Volkswagenu by měl Golf BiFuel produkovat o 10 procent méně CO2, než běžné verze. Stejně jako u obvyklých přestaveb, bude auto jezdit buď v režimu na kapalný propan-butan nebo na benzín.

Pohánět by ho měl zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 96 koní. Benzínu by měl spotřebovat 7,1 litru. Pokud pojede na LPG, pak jej spálí 9,2 litru na sto kilometrů v kombinovaném provozu. Díky dvěma palivovým nádržím by se tak mohl teoretický dojezd pohybovat nad hranicí tisíce kilometrů.

Zda bude toto řešení zajímavé pro zákazníky, rozhodnou až první měsíce na trhu. My budeme aktivity Volkswagenu na poli LPG bedlivě slibovat a snad se nám do ruky dostane i nějaký kousek na testování.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Galerie