Toyota vyvinula nový airbag pro zadní okno. Nasadí ho v modelu iQ

Japonská automobilka Toyota v těchto dnech oznámila, že vyvinula zcela nový typ airbagu. Ten má jako první na světě chránit hlavy zadních cestujících v případě nárazu do vozidla zezadu. Hlavový záclonový airbag označila Toyota jako SRS – Supplemental Restraint System.

Vydáno: 8.10.2008

Jak nový typ airbagu funguje?

Airbag se rozvine z čalounění střechy nad zadním oknem, a vytvoří tak ochrannou bariéru ve tvaru záclony. Společně s opěrkami hlavy pak tento airbag minimalizuje riziko nárazu do hlavy vnějším vozidlem nebo částmi zasaženého vozu, a tak pomáhá snížit závažnost poranění cestujících.

První vůz, ve kterém nový airbag Toyota použije, bude městské čtyřmístné miniauto iQ, které bude zanedlouho uvedeno na trh. Toyota předpokládá, že úroveň ochrany hlavy zadních cestujících se v tomto voze zhruba zdvojnásobí.

Toyota Motor Corporation tímto počinem pokračuje v aktivním vývoji a nasazování svých bezpečnostních technologií na ochranu cestujících v případě nehody. Vedle hlavového záclonového airbagu SRS jsou příkladem kolenní airbagy, které tato automobilka uvedla na trh, aby lépe reagovala na širší spektrum dopravních nehod.

V rámci svého úsilí o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech: 1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií, 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí provozu a 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky. To je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.

Text: Redakce, TZ Toyota
Foto: Toyota

Galerie