Toyota Auris 2010: facelift přinese hybridní pohon

Japonský hatchback Auris se po třech letech svého působení dočkal faceliftu. Modernizované provedení si budeme moci poprvé prohlédnout na autosalonu v Ženevě. Změny musíme hledat především na karoserii. V nabídce motorů se nic měnit nebude. Tedy lépe řečeno v případě nabídky těch klasických spalovacích.


Vydáno: 22.1.2010

Asi tou největší novinkou, kterou facelift přinesl, je verze HSD, tedy Hybrid Synergy Drive. Po Priusu tak začne Toyota prodávat další plnohodnotný hybridní vůz. Alternativou k ekologické pohonné jednotce budou tři vznětové a tři zážehové motory.

Více jsme se z tiskové zprávy nedověděli. Na další podrobnosti si tedy budeme muset počkat. Pokud máme zhodnotit změny designu, které jdou ve stopách modelu Verso, pak musíme Toyotu pochválit. Auris vypadá jednoznačně lépe a přitom stačilo tak málo. Nová maska chladiče, nárazník a jinak tvarovaná světla vypadají o poznání dynamičtěji.

Koncept verze HSD byl představen už v září ve Frankfurtu (fotky konečné sériové verze zatím nemáme). Oproti běžnému Aurisu byl pouze lehce upraven vzhled. Chybět samozřejmě nesmí modře zabarvené logo a modrý tón dostaly také světlomety (modrý interiér á-la BeBop se snad do výroby nedostane. Vůz má světlou výšku sníženou o 20 mm a konečný součinitel odporu vzduchu je 0,28.

Hybridní základ pochází z poslední generace Priusu. Spalovací motor má objem 1798 ccm a výkon 98 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h by se mělo pohybovat kolem 10 sekund a produkce emisí CO2 nepřesáhne 100 g/km jízdy.

Text: Redakce
Foto: Toyota

Galerie