Tohle nepochopíte, aneb jak nakupují auta ženy

Krásná auta a krásné ženy k sobě neodmyslitelně patří. Na autosalonech nebo v katalozích je harmonie tohoto spojení neoddiskutovatelná, u žen řidiček už symbióza mnohdy pokulhává. Napadlo vás někdy, jak si vlastně ženy svá auta vybírají? My jsme se jich zeptali. A odpovědi stojí za to.


Vydáno: 30.5.2012

Přítel mi poradil, nemohla jsem jinak

Hned na úvod je nutné zdůraznit, že není pravdou, že by si ženy vybíraly auta jenom podle iracionálních kritérií, jako je barva nebo potahy sedadel. A dokonce ani nevyžadují nové modely, většinou jim postačí i ojetá auta. I sami však přiznávají, že jsou v nabídce často poněkud ztracené. Jak to řeší? Na rozdíl od mužů se nestydí říci si o radu.

„Když jsem si naposledy chtěla koupit auto, vzala jsem si s sebou kolegu z práce,“ říká pětadvacetiletá Magda z Pardubic. „Na nové auto jsem neměla a bála jsem se, že mi autobazar pod blyštivou metalízou nabídne nějaký třikrát nabouraný vrak. Kolega mi poradil, auto mi slouží dodnes a ještě jsem v konečném důsledku ušetřila.“

Barva a vzhled je základ

Ženy milují krásné věci. Šperky, oblečení i auta. A tak podle nedávného průzkumu je pro 5 % žen rozhodujícím kritériem pro výběr automobilu jeho barva. „Jen těžko bych mohla být spokojená s autem, které má nízkou spotřebu a slušný výkon, kdyby se mi nelíbilo,“ říká pětatřicetiletá novinářka Petra. „Přiznávám, že barva je pro mě u auta důležitá.“ 

„V autě, které na parkovišti barevně září, bych se necítila dobře,“ pokračuje. „Chci, aby vyjadřovalo můj styl, ale nejsem klaun v puntíkatém Volkswagenu.“  Podobně uvažují i další ženy, nejpopulárnější mezi nimi tak jsou auta v elegantních barvách, jako je červená, stříbrná ale i černá. Naopak jen málo žen si vybírá velmi výrazné tóny jako žlutou nebo zelenou.  

Důležitá je i značka a cena

V minulosti si někteří méně renomovaní výrobci mysleli, že když představí vůz s oslnivým vzhledem, nakoupí si jej právě ženy. A spletli se. Naše něžné polovičky zpravidla uvádí, že je pro ně důležitá i značka auta. Populární jsou zejména Volkswageny, Renaulty nebo Peugeoty. Mezi modely Škoda se ženy dobře cítí v Octaviích, naprosto propadl Roomster.

Dokáže si žena kvůli značce auta připlatit tak, jako u kabelky? „Přítel chtěl, aby moje auto bylo kvalitní a o značce jsme se přeli relativně dlouho,“ vzpomíná třiadvacetiletá Monika z Prahy. „Měla jsem ale omezené finance. Nakonec jsem si místo nového auta koupila ojeté. Nakonec jsme se dohodli, že nejlepší bude Volkswagen Golf – bazar nebazar, jsem s ním spokojená.“

Muži jsou o něco racionálnější

Na závěr doplňme, že muži se při výběru rozhodují přece jenom o něco racionálněji. Nejdůležitějším parametrem je spotřeba (rozhodující je pro 18 % mužů), následuje značka (16 %) a poměr cena/výkon (13 %). Je také pravdou, že se muži více rozhodují i podle ceny – častěji proto navštíví i auto bazar. 

Text: Redakce
Foto: Archiv

Galerie