Ředitel Stanice technické kontroly Petr má rád rychlou jízdu. Vždyť se taky často prohání ve svém Mercedesu-Benz se 300 koňmi pod kapotou. Věnuje se i závodům automobilů. Nyní ho ale můžete potkat s jeho novým mazlíčkem Škodou 1000 MBG 710. Zdá se to jako paradox, ale jak sám Petr říká: občas je dobré trochu zvolnit.
Vydáno: 11.11.2007
Petr je na dálnici zvyklý jezdit v levém pruhu. „Když jsem vyrazil projet svojí krasavici, neuvědomil jsem si, proč na mě ostatní troubí a problikávají mě. Když mi to došlo, jen jsem přejel do pravého pruhu a řekl si, že toto auto opravdu na dálnici nepatří. Spíš je pro takovou tu pohodičku po okreskách a kochat se,“ říká Petr.
Před 27 lety si s manželkou koupili „tisícovku“, dali za ni 5 tisíc Kčs, což byly tenkrát velké peníze. Od té doby vystřídali spousty aut, ale poslední dobou Petr často vzpomínal na jeho první auto… „Pak přišly mé padesáté narozeniny a žena mi připravila překvapení v podobě Škody 1000 MB. Mluvil jsem o tom, ale opravdu jsem to nečekal. Byl jsem dojatý,“ utírá pomyslnou slzu od oka ředitel STK.
Škodovku dostal v opravdu dobrém stavu, ale těší se, že si jí bude ještě dále vyšperkovávat.
Škoda 1000 MBG 700 má malé otvory pro přívod vzduchu
Dnes už se řadí Škoda 1000 mezi veterány a tak potřebuje dostatečnou péči. Ač je tato Škoda v opravdu dobrém stavu s ohledem na její věk, člověk na ní ještě nechá spoustu práce. Oproti dnešním vozům je „embéčko“ hlučnější, řízení jde ale i bez posilovače dobře díky velkému volantu. Auto ale není právě bezpečné, chybí mu pravé boční zrcátko, pásy jsou konstrukčně špatné a topení už nedostačuje. „Do dnešního provozu se už moc nehodí. Musí to člověk brát jako odreagování,“ dodává Petr.
„Jel jsem jednou po dálnici a vypadlo mi táhlo od klapky karburátoru, takže nešel přidávat plyn, přidal jsem ho sytičem a na tyto zvýšené otáčky jsem mohl dojet k nedaleko vzdálené pumpě. Tam jsem závadu odstranil a v pohodě dojel,“ vzpomíná na svou první závadu.
Automobil Škoda 1000 MBG 710 se vyznačuje lištami přední masky, jež nejsou vedeny až do kapkovitých ukazatelů směru (tzv. úzký úsměv). Kapkovité ukazatele, charakteristické prolisy na přední zadní kapotě i střeše automobilu (tzv. kýl) dodávají autu elegantnost. Malé hranaté otvory pro přívod chladícího vzduchu v zadní partii vozu (tzv. malé kapsy) a zadní sloupky C jsou úzké.
ŠKODA 1000 MBG 710
Rok výroby: 1967Najeto: 12 000 km Výkon: 38,24kW (55 K) Točivý moment: 75,5 Nm (7,7 kpm) při 3000 ot/min Maximální rychlost: 130 km/h po rovině Zrychlení: z 0 na 80 km/h za 14 sec Spotřeba: 8 l/100 km Obsah nádrže: 32 l |
Text a foto: Veronika Peterková