Test ojetiny: Nissan Note je i pro dlouhány: dlouhodobé zkušenosti

Snad pod žádným jiným redakčním testem se nestrhla takové debata na podporu recenzovaného vozu, jako v případě Nissanu Note. Čtenáři píší, že jde o spolehlivé auto s nízkou spotřebou a velkým vnitřním prostorem. Co si o něm myslí Jarda, Marek, Zdeňka a další? Přečtěte si jejich dlouhodobé zkušenosti.

Vydáno: 2.9.2008

Jarda: Jsem přerostlý, 195 cm vysoký, 110kg vážící mamlas. Auto jsem hledal přes rok s těmito podmínkami:

1) Jako řidič musím mít dost místa bez drhnutí volantu o nohy a musím si sednout i za sebe jako řidiče (tedy přední sedadlo na doraz dozadu).

2) Klimatizace

3) Levný provoz.

Již 1. podmínka postupně vyřadila vše z rodinných aut mimo Hondy CR-V (už drahé), Škody Octavia II a Roomsteru (cca 500.000 korun). Vyhrál Nissan Note Acenta 1,.5d, 50kW za 380.000 korun.

Není sice závodník, ale pro čtyřčlennou rodinu jezdící převážně po městě je ideální – zadní sedadla jsou maximálně vzadu a kufr s 280 litry je na nákupy dostatečný. A výlet na hory dlouhý 400 km se dá přežít (dle mých dětí) i s maximálním kufrem, tedy s posunutými zadními sedadly dopředu.

Průměrná spotřeba nafty je 5,1 l/100km, takže uváděné hodnoty odpovídají skutečnosti. Jednou jsem se sám na 140 km dlouhé trati dostal na průměr 3,7 l/100km, ale tak se nedá jezdit pořád.

Z hlediska venkovní velikosti jsem nechtěl tuto „nákupní kabelu“ ani zkoušet, ale manželka mne přesvědčila. Nyní jsem spokojen a manželka (180cm / 60kg) si přímo libuje nad lehce otáčeným volantem s elektrickým posilovačem při parkování ve městě. Moje stanovisko: Konečně auto pro vysoké lidi a rodinu do města.

Další zkušenosti:

„Také mám 190 cm. Note je velice praktické rodinné auto. Máme ho asi dva měsíce a jsme maximálně spokojeni. Navíc má velmi osobitý design, za kterým se hodně lidí otočí, super spotřebu a hovoří pro něj i pověstná spolehlivost japonských motorů. A na machrování a závodění opravdu slouží úplně jiná auta. Já dávám 5 hvězdiček,“ říká Marek.

„Note mi nikdo neukradne, jako Oktávku, co jsem měla. S tou mě taky dvakrát odtahovali, protože mi klekl motor. Teď mám Note a je v něm mnohem víc místa, sice menší kufr než v Oktávce, ale ta byla zase o 150 tisíc korun dražší. Kdo to má pořád platit,“ píše Zdeňka.

„Mám přibližně 186 cm a 105 kg, typ postavy „kovář Gríša“. Požadavek zněl – musím si sednout sám za sebe. V dané cenové relaci nebylo nic (s výjimkou Mitsubishi Colt – ale tam je opravdu malý kufr). Motor 1.4 je fajn: malá spotřeba a velmi pružný. Pohodlné sedáky vpředu, výborný je vzpřímený posaz, opěradlo by mohlo být nahoře širší a volant vytahovací, ale dá se zvyknout. Velikost kufru v základní poloze je dostačující pro 2 dospělé a 2 dospívající děti na týdenní dovolenou (to je ovšem individuální záležitost). Zatím jsem velmi spokojen,“ píše závěrem anonymní čtenář.

Text: Čtenáři ZaVolantem.cz
Foto: Zuzana Procházková

Galerie