Dvojčata Bravo/Brava vstoupila na trh v roce 1995 a hned o rok později obdržela titul Auto roku 1996. Jak říká pražský podnikatel a spokojený majitel pan Miloš, není se čemu divit. I po více než deseti letech má tento vůz stále co nabídnout.
Vydáno: 27.11.2007
Fiat Brava, stejně jako Bravo, zdobí velmi povedený desing. „To byl mimo jiné taky důvod, proč jsem si ho pořídil“ říká Miloš a dodává s úsměvem: „Když jedete v nějakém německém automobilu, máte pocit, jako kdyby vedle vás seděla nějaká chladná Němka. Ale Italské vozy, to je úplně něco jiného. tam vedle sebe máte pěknou horkokrevnou jižanku“. Asi na tom bude trochu pravdy. Interiér je příjemný se zajímavě tvarovanou přístrojovou deskou. Z venku každého zaujmou zadní svítilny. Tři řady na každé straně je opravdu jedinečné řešení.
Auto bylo dovezeno až z jižní Itálie, po první majitelce. A stav vozu tomu odpovídá. Stopy koroze na něm nenajdete a kromě pár šrámů, pocházejících z italského provozu, vypadá velmi pěkně a navíc si pro něj jeho majitel připravil na nadcházející sezonu 16 palcová litá kola. Ve výbavě nechybí airbag řidiče, klimatizace, centrál, elektrické stahování oken, poměrně kvalitní audio soustava, nebo třeba posilovač řízení.
Právě posilovač je někdy považován za jednu z nevýhod tohoto automobilu – je až příliš silný. To oceníte ve městě, ale při dálničních rychlostech to chce velmi citlivé zacházení. „Když jsem poprvé vyrazil na dálnici, tak byl trochu problém udržet ten správný směr, ale jde jen o zvyk,“ říká Miloš, který hned poté, co si zvykl, se nebál prohnat auto až 180 kilometrovou rychlostí.
Design vozu je dílem návrhářského centra Centro Stile Fiat
Přestože vůz během roku najel tisíce kilometrů, žádné nepříjemné zážitky svému majiteli nepřipravil. A tak tou nejnepříjemnější věcí zůstává problikávající kontrolka vstřikování. Několikrát bylo auto v servisu, ale závada se stále opakovala. Až na potřetí jí konečně technici vyřešili odpojením lambda sondy. To má za následek ještě ostřejší charakter motoru, ale také zvýšeno spotřebu.
Všechno zlé je nakonec dobré. A tak nucená výměna znamenala změnu k lepšímu. Na začátku bylo sice potřeba vychytat nějaké ty mouchy, a to samozřejmě stálo peníze. Ovšem výsledkem je velmi spokojený majitel a pěkné auto, které toho má ještě mnoho před sebou.
Fiat brava přišel na trh v roce 1995. Design je dílem návrhářského centra Centro Stile Fiat. Líbivá karoserie navíc přinesla příznivý odpor vzduchu cx= 0,33. Motor 1,6 16v dává vozu velmi slušnou dynamiku a táhne až k hranici 7000 ot/min. Kromě závady s kontrolkou byl měněn zatím jen výfuk a prventivně i rozvody a brzdy. Brzy dojde i k výměně klik u dveří. Ty sice stále plní svou funkci, ale jejich gumový potah je značně popraskaný a nevypadá nejlépe. Tyto „problémy“ mají snad všechny vozy tohoto typu.
V roce 1999 došlo k faceliftu, který přinesl lehké úpravy zevnějšku a nové motory. Poslední Brava byla vyrobena v roce 2002, kdy přišlo na trh Stilo.
Fiat Brava 1.6 16V SX
|
Text a foto: Lukáš Dittrich