Model Vitara slaví přesně dvacet let od doby, kdy byl poprvé uveden na trh. Za celou tu dobu si vydobyl pověst SUV rozumných rozměrů za rozumnou cenu. V současnosti třetí generace dostala další zbraně do boje o zákazníky. Kromě úpravy designu přibyly nové motory a nezměněn nezůstal ani podvozek.
Vydáno: 27.11.2008
Všechny změny by měly podpořit a hlavně vylepšit současný vůz, ostatně bylo by dosti divné, kdyby tomu tak nebylo. Asi nejzásadnější novinkou jsou dva nové benzinové motory. Jeden nese označení 2,4 VVT a poskytne 124 kW při 6000 ot/min a 227 Nm / 3800 ot/min. Ten druhý je silnější. Jedná se o šestiválec 3.2 V6 VVT. Svými parametry se řadí na vrchol nabídky. Maximální výkon má hodnotu 171 kW / 6200 ot/min a točivý moment 291 Nm / 3200 ot/min.
Pro lepší brzdný účinek se přestěhovaly kotoučové brzdy také na zadní nápravu. Designové novinky zahrnují novou masku chladiče, přepracovaný přední nárazník a nové barvy karoserie. Vaše pohodlí zvýší asistent jízdy do vrchu nebo naopak z kopce, Vitara dostala také nový palubní počítač, upravenou převodovku a mnoho dalšího.
Pokud máte zájem, připravte si minimálně 499 900 Kč. Tolik stojí základní třídveřová verze s motorem 1.6 VVT a manuální převodovkou. Nové motory 2.4 VVT si u Suzuki cení na 639 900 Kč s manuálem. Za automat si připlatíte 30 000 Kč. Vrcholná verze disponující šestiválcovým motorem se s manuální převodovkou nenabízí. Její cena činí 759 900 Kč.
Text: Redakce
Foto: Suzuki