Subaru Impreza 2.5 WRX 265: více výkonu za 898 000 Kč

Na trh přišla Impreza v provedení pro rok 2009. Už samotné označení číslicí 265 prozrazuje, že se úpravy nevyhnuly motoru a že výsledkem je větší výkon. Nová verze dostala samozřejmě také upravený podvozek. Jako základ ale slouží starý dobrý boxer a stálý pohon všech kol Symmetrical AWD.

 


Vydáno: 3.5.2009

Základ pohonné jednotky zůstal zachován. Stále je pod kapotou plochý motor typu boxer o objemu 2,5 litru. Pozměněno bylo ovšem turbodmychadlo a několik dalších věcí. Výsledkem je maximální výkon 265 koní (při 5200 rpm) a maximum točivého momentu 343 Nm / 4000 rpm.

Změny na podvozku se dotkly odpružení kol. To je ve verzi pro letošní rok vyladěno a přitvrzeno tak, aby byl vůz maximálně ovladatelný. Do řízení byl rovněž přidán tlumicí ventil. Ten redukuje zpětné rázy do volantu. Pro lepší ovládání v přímém směru byly použity silentbloky z nejvyšší verze STI a zesíleny byly také stabilizátory.

Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h během šesti sekund a maximální rychlost je stanovena na 209 km / h. Ve městě si Impreza WRX řekne o 14,4 litru na 100 km, mimo město je to 8,1 l /100 km a v kombinovaném provozu musíte po sto ujetých kilometrech dotankovat 10,4 l.

Na pohled rozeznáte Imprezu WRX podle litých kol lakovaných ve speciální barvě. Mřížka chladiče dostala podobnou vizáž jako má nejsilnější verze STI, ovšem toto logo je nahrazeno logem WRX. Kvalitnímu interiéru dominují sportovní sedačky s patřičným červeným logem. Tříramenný volant dostal ovládání tempomatu a audio soustavy.

Vůz se bude prodávat v jediné úrovni výbavy WRX 265. V ní najde zákazník mimo jiné pětistupňovou manuální převodovku, šedá hliníková kola, tempomat, Hill Start Assisten nebo bezklíčkové otevírání vozu. Cena včetně DPH je stanovena na 898 800 Kč. Počítá se s prodejem 20-30 ks na území České republiky za rok.

 

Text: Redakce
Foto: Subaru

Galerie