Subaru Forester 2.0D a Impreza 2.0D: diesel dobyl další modely

Na jaře letošního roku přišel na trh první vznětový motor z dílny Subaru. Naftový agregát s protiběžnými písty ve vozech Legacy a Outback zaznamenal pozitivní reakce, a proto se nelze divit, že si našel cestu pod kapotu dalších modelů. Písmenko D do názvu dostane také Forester a Impreza.

Vydáno: 16.9.2008

Oba dva modely se představí za pár dní na autosalonu v Paříži a do prodeje přijdou ještě během letošního podzimu. Subaru Boxer Diesel je oproti první verzi lehce vylepšen. Je vybaven filtrem pevných částic DPF, spolupracovat bude se šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor má zdvihový objem 1998 ccm. Řidič dostane k dispozici 108 kW v případě Foresteru a 110 kW v případě Imprezy. Vrchol točivého momentu je shodný pro oba dva. Jeho hodnota je 350 Nm v rozmezí od 1800 rpm do 2400 rpm. V kombinovaném provozu vyprodukuje Forester během jednoho kilometru 167 gramů CO2, což ho staví mezi nejekologičtější zástupce segmentu SUV. Impreza vyrobí 152 gramů CO2. Samotný agregát využívá, tak jak je to dnes v módě, vstřikování Common Rail.

Kromě dieslových novinek bude k vidění na stánku Subaru také replika závodního speciálu Impreza WRC2008. Budoucnost pak naznačí prototypy R1e a G4e. Navíc Subaru vystaví také svůj úplně první model 360. Právě od jeho vzniku uplynulo rovných padesát let.

Text: Redakce
Foto: Subaru

Galerie