V letech 1968 až 1976 Ferrari vytvořilo model odlišný od všech jeho tehdy současných vozů, které vyrábělo. Jako jediný byl vůz levný, šestiválcový a jmenoval se Dino. Název dostal podle syna Enza Ferrariho: Alfredina. Ten umřel teprve ve svých 24 letech na svalovou dystrofii.
Vydáno: 18.12.2008
Nyní to vypadá jako by ve Ferrari chtěli přinést odkaz zpátky. Anebo také ne. Mohou to být pouze fotky jiného, nového modelu Ferrari, například nové F430 nebo 599 GTB Fiorano.
Nicméně, když začala jezdit po okruzích připravovaná California, kříženci F430 a 599 GTB zmizeli. V každém případě jestli to Dino je, bude to nejlevnější model značky. Ferrari se bude pravděpodobně snažit vyrobit jich ročně co nejvíce, aby Dino pomohlo automobilce v dobách dnešní krize.
Prototyp používající k masování karoserii 599 GTB vypadá téměř totožně, až na rozdílný zadní nárazník, jinak tvarovaná světla, výfuky, kde je pouze jeden na každé straně (599 GTB má dvojité koncovky výfuku) a zvláštní odnímatelný hard-top.
Dříve než se California začala vyrábět, kolovaly zvěsti, že Dino dostane méně propracovaný 400koňový osmiválcový motor, který bude umístěn vzadu. Cena se bude pohybovat v nižších úrovních, ale nebude to méně než 100 až 115 tisíc eur. To znamená 2,5 až 3 miliony korun.
Roční výroba se odhaduje na 4000 vozů. Jestliže si tedy Ferrari nechá dostatečné zálohy v krizi, bude Dino úspěšné a stane se záchranou pro Ferrari.
Text: Jan Heřmanský
Foto: worldcarfans.com