TEST: Když letos přišla Škoda s novými motory s objemem 1,2 litru, všichni se popadali za hlavu s voláním „To snad nemyslí vážně?! Jedna-dvojku cpát do Octavie?“ Po prvních kilometrech za volantem takto poháněného vozidla se rétorika okamžitě obrací a většina řidičů uznale kývá hlavou a přiznává svoji bláhovou mýlku o slabém výkonu. Patří mezi ně i redaktoři serveru ZaVolantem.cz. Octavia 1.2 TSI na nás udělala opravdu dojem.
Vydáno: 26.7.2010
O podobě vozu Škoda Octavia není třeba dlouho hovořit. Na českých silnicích potkáváte tohle auto zhruba ve frekvenci srdečního tepu. Pokud si pořídíte Octavii, rozhodně to tedy nebude proto, jak vypadá. Tímhle autem uděláte dojem možná tak na vaši manželku a sousedy, kteří ještě jezdí ve Felicii. Pokud máte zájem o stylové rodinné auto, je lepší volit konkurenci – a klidně i o třídu výš, kupříkladu Audi A4, nádhernou Mazdu 6 nebo Mercedes třídy C – ovšem, samozřejmě, za několikanásobně větší cenu. Funkci dopravního prostředku vám ale splní úplně stejně jako Octavia a pokud zvolíte nenápadného Čecha, budete se majitelům vyjmenovaných aut jen smát – vy jste ti rozumní, kteří za auto ušetřili a nyní si můžou užívat uspořené peníze.
Octavia 1.2 TSI? Rozhodně ano
Finální verdikt se táhne celým testem. Octavia s benzínovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru je autem pro rodinu, která nemá peněz nazbyt, ale chce se komfortně, jednoduše a poměrně lacině přepravovat. Výkon motoru je naprosto dostačující a mnohonásobně předčí vaše očekávání. Auto neztrácí dynamiku a dokáže se snadno dostat na pohodlnou dálniční rychlost. Tu s chutí snadno překročí, ovšem v těch chvílích poznáte, že jedete s jedna-dvojkou. To není výtka, jen konstatování. Jezdit rychleji než 130km/h bychom stejně neměli, tak co.
|
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
Antonín: Jako stěhovák jsem s tímhle autem naprosto spokojený. Je opravdu velké, to jak pro cestující, tak co se kufru týče, dobře jezdí a stojí vlastně pár korun. K dobru ještě připočítávám tvrdší podvozek a také sedačky v autě, které při delších cestách výborně drží moje stará namožená záda. Dávám známku 1 |
|
Jana: Já jsem s Octavií také velmi spokojena. Její pořizovací cena je bezkonkurenční. 400 000 kč za takhle velké auto je skvělých. Když připočtu poměrně příznivou spotřebu a díky velikosti také vysokou bezpečnost auta, tak jsem jednoznačně pro jeho koupi. Dávám známku 1 |
|
Nikola: No tohle zase neni nic pro mě. Oktávka sice nevypadá nejhůř a vešlo by se mi do ní spousta nákupů, ale tohle auto je pro mě zbytečně moc velké. I když musím uznat, že pokud bychom jednou s přítelem zakládali rodinu, tak by se hodilo. Do té doby ale ne. Mým snem je stále MINI a tomu se tenhle býček ani trochu neblíží. Ani velikostí a podobou, ani interiérem, který je velmi fádní až ošklivý. Dávám známku 2 |
|
Tomáš: No popravdě, čekal jsem od tohohle motoru o mnoho méně. Oktávka na mě v tomhle směru udělala velký dojem. Její dynamika je vážně výborná a dokáže se na dálnici i velmi slušně rozjet. Seděl mi také tvrdší podvozek a s povděkem kvituju přítomnost šestky. Není to samozřejmě na závodění, ale dovede vás i slušně povozit. S přihlédnutím k ceně to není špatné. Pro mě zatím ovšem moc velké. Dávám známku 2 |
|
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Matěj Žovinec
PARAMETRY
Základní cena v provedení Classic: 393 900 Kč
Základní cena v provedení Ambiente: 449 900 Kč
Základní cena v provedení Classic: 489 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 114 700 Kč
Celková cena: 564 600 Kč
Škoda Octavia 1.2 TSI 77 kW Ambiente | |
Objem motoru | 1 197 cm3 |
Maximální výkon | 77 kW (105 k) |
Maximální točivý moment | 175 Nm / 1550 – 4100 1/min |
Převodovka | 6ti stupňová mech. |
Maximální rychlost | 192 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,8 s |
Udávaná spotřeba město | 7,1 l/100km |
Spotřeba mimo město | 4,9 l/100km |
Kombinovaná spotřeba | 5,7 l/100km |
Spotřeba během testu | 7,4/5,9/7,0 litru |
Provozní hmotnost | 1270 kg |
Délka / výška / šířka | 4 569 / 1 462 / 1 769 mm |
Rozvor | 2 578 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 585 l / 1 455 l |