Škodovky s nálepkou RS mají pro českou automobilovou obec určitý druh náboje a přitažlivosti. Zeptejte se, koho chcete, pravděpodobně bude mít na „závodní škodovky“ kladný názor. Důvod je jasný – Škoda je pro našince důvěrně známá značka, která přichází k diskuzi, kdykoliv se mluví o koupi nového vozu, a nálepka RS je jen jejím dalším plusem. Navíc v provedení RS dokáže i jinak nepříliš dobře stavěná a ošklivá Fabia poměrně slušně jezdit.
Vydáno: 1.2.2011
Svoji roli v pozitivním vnímání škodovek s označením RS také samozřejmě hraje dobrá cenová dostupnost, relativně levný servis a kapka českého patriotismu, která dřímá v každém z nás.
Postavte vedle sebe BMW 135 a Fabii RS. Co si vyberete? Samozřejmě že bavorák. Ale pokud byste ho měli platit, volba hned padá na škodovku.

1.4 TSI = 180 koní
Zní to až neuvěřitelně, ale škodovka dokáže z poměrně malého TSI motoru s přímým vstřikováním o objemu 1,4 litru ždímat celých 136 kW, což odpovídá 180 koním. Při váze necelých 1300 kg je to přesně tolik, kolik potřebujete. Na co? Abyste se mohli pořádně projet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |


Výkonný čtyřválcový agregát spolupracuje s vynikající dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, která dokáže auto v mžiku rozpohybovat působivým způsobem. Řadit můžete i sami pádly pod volantem, ale automat sází rychlosti jako smyslu zbavený a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere pouhých 7,3 sekundy. Na maximální povolenou rychlost na dálnici se dostanete bez mrknutí oka a až do rychlosti kolem 200 km/h není cítit jediné zaškobrtnutí, motor táhne pořád dál a z jakékoliv rychlosti na požádání okamžitě akceleruje.
![]() |
![]() |

Na druhou stranu, tahle všechna rozkoš je zabalená do poměrně okoukaného kabátku malého auta z Mladé Boleslavi. I když jsem zmiňoval, že barva, doplňky, pěkná kola a třeba i nový přední nárazník dělají z fabie docela pohledný kousek, stále je to vůz, který má plastová táhla otevírání dveří, relativně malý kufr a stejnou palubní desku, jako čtyřicetikoňové HTP vašeho souseda.


Pro praktičtější řidiče tedy Fabie RS tak úplně není (leda coby druhé nebo třetí auto do rodiny, ale jako víkendový automobil pro výlety a požitek z jízdy si umíme představit zajímavější stroje).
Fabia RS je spíš auto pro nevázané mladé. A těm se určitě bude líbit. Splňuje všechna kritéria mladého piráta silnic.
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: No kromě toho, že to trochu líp vypadá, se tady pro mě moc nezměnilo. Chlap jako já potřebuje prostor. Jak kolem sebe v autě, tak v kufru. Fabie, ať už s nálepkou RS nebo bez ní, je pořád stejná a pro mě tedy pořád stejně malá. Dejte vedle sebe octavii a fabii s otevřenými pátými dveřmi. Heh… to je síla co? Zatímco do fabie dáte dvě nákupní tašky a je plno, octavia je prakticky bezedná. Navíc octavii pořídím za stejnou cenu s mnohem ekonomičtějším provozem. Tohle neni nic moc pro mě. To je auto pro mladý blázny jako je náš Tomáš. Dávám známku 3 |
![]() |
Jana: No přikláním se samozřejmě k Tondovi. Tohle je auto pro mladý. Nejen, že je Fabie RS vlastně docela drahá, tak hrozně žere, protože se s ní nejezdí ekonomicky. Ačkoliv tedy musím příznat, že platit povinné ručení za motor o objemu 1,4 je docela legrace. A protože nejsem tak veliká jako manžel, cítila jsem se v autě pohodlně a příjemně. Jen ty sedačky jsou pro moji generaci a proporce přeci jen trošku užší. Dávám známku 2- |
![]() |
Nikola: No ošklivá Fabie RS rozhodně není. Líbí se mi jak dynamická barva auta, tak módní RS doplňky, které autu dodávají spolu s pěknými koly šmrnc. Uvnitř tedy žádná sláva. Lépe řečeno, pořád ta samá písnička jako skoro vždy u škodovek, i přes ty drobné změny. Navíc je tohle auto na mě trochu zbytečne rychlé. Dávám známku 2 |
![]() |
Tomáš: No hurá! Nemohl jsem se dočkat. Tohle je přesně pro mě. Malý, svižný, mrštný a hlavně rychlý auto. Tohle je setsakra jiná písnička než standardní model. Fabie sedí jako přikovaná, zatáčkami doslova prolétá a rychlost i dynamika pohybu jsou fenomenální. U mě tentokrát bez ztráty květinky. Dávám známku 1* |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Matěj Žovinec
PARAMETRY
Základní cena v provedení Škoda Fabia Combi RS: 514 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 20 600 Kč
Celková cena: 544 500 Kč
ŠKODA FABIA COMBI RS 1.4 TSI |
|
Objem motoru | 1 390 cm3 |
Maximální výkon | 132 kW |
Maximální točivý moment | 250 Nm / 2000 – 4500 1/min |
Převodovka | 7 aut. |
Maximální rychlost | 226 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,3 s |
Udávaná spotřeba město | 7,7 l |
Spotřeba mimo město | 5,2 l |
Kombinovaná spotřeba | 6,2 l |
Spotřeba během testu | 15 l |
Provozní hmotnost | 1 313 kg |
Délka / výška / šířka | 4247 / 1498 / 1642 mm |
Rozvor | 2 454 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 505 l / 1 485 l |