TEST: Vžité předsudky hovoří o Škodě Fabii jednoznačně – malé městské auto, které je nevýrazné a špatně jezdí. Fabia už ale tímhle otloukánkem být nechce. Jenže zbavit se nálepky, která vás automaticky odsuzuje, je jedna z nejtěžších věcí v životě. Natož pro auto. Fabia jde do boje po plastice a s transplantovaným turbodieselovým srdcem o objemu 1,6 litru a výkonu 66 kW. Zdali je to ta správná cesta ze škatulky, jsme zjišťovali v redakčním testu.
Vydáno: 26.8.2010
Samozřejmě, žádná revoluce se u malé škodovky nekoná. Zatímco se Volkswagen Polo nebo nový Seat Ibiza ST prohánějí na nových podvozcích, fabia čeká v koutě, až na ni dojde řada. Úpravy jsou proto zatím spíše kosmetické.
Nový vzhled činní automobil mnohem dospělejší i agresivnější. Sic, je to stále stará známa fabia – se svojí malou šířkou a velkou výškou. Přesto vám drobek v krásné červené barvě rychle přiroste k srdci. Dělá totiž všechno, co vám na očích vidí. Snaží se, aby byla posádka co nejspokojenější. Tedy, pokud za to nejdřív zaplatíte a pořídíte alespoň verzi Elegance.
|
Malá nafta? Berte ji!
Fabia 1.6 TDI 66kW je ve své podstatě skvělým autem. Nový motor dokáže slušně rozjet i naložený vůz, málo žere a když oželíte střešní okno, vyhřívané sedačky nebo palubní počítač s navigací, vyjde vás ve verzi Classic na přijatelných 345 900 korun.
Za zvážení klidně stojí i méně výkonná 55 kW verze, která je o 31 000 Kč levnější a funkci splní prakticky stejnou. Motor 1.6 TDI 66 kW je totiž na malou fabii trochu naddimenzovaný, alespoň zatím, dokud jezdí na stávajícím podvozku. Až se změní i ten, nebrání nic tomu, abychom udělili fabii jedničku. Takhle zatím stále za dva. Za jízdní vlastnosti a trochu ten vzhled.
Výsledná známka 2
Jak hodnotila rodina Rychlých
Antonín: Já jsem vysazený na tu prostornost a abych pravdu řekl, u fabie to není žádná sláva. S ramenatým kolegou na sedadle spolujezdce do sebe pořád vrážíme, nehledě na to, že tři stěhováky dozadu určitě neusadíte. Ale svez je fajn, i když to kvůli výšsce fabie dost houpe. No a ten kufr… co vám budu povídat. 315 litrů je vážně málo. Pro mladý pár maximálně s jedním miminem. Pak už je to za trest. Dávám známku 2- |
|
Jana: Já jsem naopak s velikostí vážně spokojena. Fabia je pro mě auto jako dělané. Roztomilý kukuč, krásná červená barva, v případě levnější nafty 55 kW začínající na 315 tisících dokonce nízké pořizovací náklady a jezdí za pár! No co víc chtít. Když se trochu uskromníme, tak se tam klidně čtyři vejdeme i když jedeme s věcmi na týden na chatu. Paráda. Dávám známku 1- |
|
Nikola: Ta červeňounká barvička se mi moc líbila! A vůbec je fabia takové malé roztomilé auto. Ještě bych chtěla bílou střechu, jak to má MINI. Uvnitř žádný přepych, ani originalita, co si budeme povídat, jsou to Němci, ale všechno funguje a sedí. Já bych s novou fabií klidně jezdila, nevím co se bratrovi nelíbí. Dávám známku 1- |
|
Tomáš: No, je toho hodně. Fabia je taková deformovaná plechovka na kolech. Navíc, špatně deformovaná, zůstala totiž moc vysoká. Kvůli tomu špatně drží v zatáčkách, na každém výmolu se houpe a viděli jste ten volatn? Vždyť je to jako od autobusu! Za co ale musím tohohle špunta pochválit je motor. 1.6 TDI s výkonem 66 kW uhání jako o život a vypadá, že by zvládnul mnohem víc, než zbytek auta. Uvidíme co přinese nový podvozek. Dávám známku 3 |
|
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: autor
PARAMETRY
Základní cena v provedení Elegance: 420 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 53 800 Kč
Celková cena: 474 700 Kč
ŠKODA FABIA 1.6 TDI 66 kW Elegance |
|
Objem motoru | 1598 cm3 |
Maximální výkon | 66 kW |
Maximální točivý moment | 230 Nm / 1500 – 2500 ot/min |
Převodovka | 5MT |
Maximální rychlost | 176 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,6 s |
Udávaná spotřeba město | 5,1 litru |
Spotřeba mimo město | 3,6 litru |
Kombinovaná spotřeba | 4,2 litru |
Spotřeba během testu | 6,3 / 5,5 / 6 litrů |
Provozní hmotnost | 1 204 kg |
Délka / výška / šířka | 4 000 / 1 498 /1 642 mm |
Rozvor | 2 451 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 315 / 1 180 litrů |