Silná koalice: Honda, BMW a Yamaha společně pracují na bezdrátovém propojení pro motorky

Tři velké značky motorek BMW Motorrad, Honda Motor a Yamaha Motor se spojily, aby společně pracovaly na zvýšení bezpečnosti svých jednostopých vozidel. Založily konsorcium s názvem Connected Motorcycle Consortium, jehož cílem je zavést do motorek a skútrů standard C-ITS.

Navázání spolupráce oznámily firmy včera na Světovém kongresu ITS ve francouzském Bordeaux, který je největší světovou akcí zaměřenou na inteligentní dopravní systémy a služby. Vyzývají zároveň další výrobce motocyklů, aby se ke konsorciu připojili.

Všechny tři firmy už mají s technologiemi propojených vozidel zkušenosti ze svých testů. S ohledem na problémy zjištěné při těchto reálných testech se všichni tři výrobci nyní společně pokusí vyhodnotit principy spolupracujících inteligentních dopravních systémů (C-ITS) s důrazem na zvýšení bezpečnosti motocyklů.

Jak mají technologie ITS přispět k bezpečnosti?

Správně implementované ITS technologie nabízejí potenciál pro zvýšení bezpečnosti, zabezpečení a efektivity všech dopravních systémů, zejména u motocyklů.

Inteligentní dopravní systémy (Intelligent Transport Systems – ITS) vyžadují integraci informačních a komunikačních technologií pokrývajících dopravní infrastrukturu, vozidla i jejich uživatele. Základní aplikace jsou dnes používány u navigačních systémů GPS, kde dopravní informace poskytované v reálném čase slouží pro volbu optimální trasy nebo pro upozornění na zácpy na trase. Zejména v silniční dopravě dokáže vzájemná bezdrátová komunikace mezi vozidly účastníkům silničního provozu pomoci při koordinovaném a informovaném rozhodování o trase a umožňuje bezpečný pohyb v rušném městském prostředí.

ITS technologie by měly přispět k bezpečnosti provozu jednostopých motorových vozidel, v neposlední řadě díky nástrojům elektronické komunikace, jež umožní sdílení informací mezi jezdci a řidiči ostatních vozidel.

ITS systémy pro motocykly se budou lišit od systémů pro automobily

ITS systémy určené pro automobily nelze jednoduše přenést do motocyklů. Vzhledem k omezenému prostoru musí být elektronické systémy menší a musí být odolné vůči vodě, prachu a vibracím.

Kvůli odlišné jízdní dynamice motocyklů musí být navíc software a algoritmy upraveny tak, aby reflektovaly zvláštní požadavky jednostopých strojů. 

Galerie