Seat Altea Freetrack: 29 průsmyků za 22 hodin

Pouhých 22 hodin trvalo známému dálkovému jezdci Gerhardu Plattnerovi, aby spolu s Franzem Dopplerem překonali 29 horských průsmyků v Itálii, Rakousku a Švýcarsku. K tomuto skvělému výkonu, během nějž ujeli 953 kilometrů, jim pomohl vůz Seat Altea Freetrack.

Vydáno: 26.10.2008

Náročná trasa počítala původně s překonáním 24 horských průsmyků během 24 hodin. Vyjíždělo se z Cortiny d’Ampezzo v Itálii a Gerhard Plattner s Franzem Dopplerem si ihned pochvalovali slušný výkon modelu Altea Freetrack 2,0 TDI s pohonem všech kol a největším výkonem 103 kW (140 k). Se všemi druhy povrchu si poradil systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou a elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou Haldex.

Ihned po dojetí do cíle poznamenal Plattner: „Seat Altea Freetrack byl perfektním vozem pro takovou jízdu. Jeli jsme po cestách s nejrůznějším povrchem, včetně krátkého zasněženého úseku, a vůz se za všech okolností choval perfektně. Jedním z velkých překvapení byla spotřeba paliva jen 7,1 l/100 km, ačkoli jsme celou dobu jezdili po zatáčkovitých silnicích nahoru a dolů.“

Za kolik do hor?

Altea Freetrack 2,0 TDI s pohonem všech kol a motorem o výkonu 103 kW (140 k) je jedním z modelů této řady všestranných vozů. V nabídce jsou rovněž vznětové provedení 2,0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol a zážehová verze 2,0 TSI s pohonem všech kol a největším výkonem 147 kW (200 k).

V provedení 2,0 TDI Stylance lze tento robustní vůz pořídit za 689 900 Kč, což znamená úsporu ve výši až 100 000 Kč. Bohatá sériová výbava zahrnuje mimo jiné šest airbagů, stabilizační systém ESP s funkcemi ABS a TCS, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, elektrické ovládání předních i zadních oken, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 8 reproduktory, parkovací senzory vzadu, vyhřívané čelní okno nebo dešťový senzor.

Text: TZ Seat
Foto: Seat

Galerie