Saab 9-3X: SportCombi pro aktivní lid

Také Saab si přichystal do Ženevy nějakou tu novinku. I když v případě švédské značky se jedná pouze o jakousi úpravu stávajícího SportCombi. To dostalo vyšší světlou výšku, plastové lemování karoserie, pro benzinové motory pohon všech kol a další víceméně novinky. Světu se přestaví kombi 9-3X. 

Vydáno: 12.2.2008

Podobnost s klasickým SportCombi je více než zřejmá. Auto má zaujmout zejména zákazníky, kteří často vyjíždějí mimo zpevněný povrch do lehčího terénu, ale vozy typu SUV jsou pro ně příliš velké, nebo se jim prostě nelíbí. Světlá výška byla zvětšena v případě pohonu všech kol o 35 mm. Naftové verze dostanou pouze přední hnanou nápravu a světlá výška bude zvýšena o 20 mm. 

Drobným škrábancům má předcházet plastové lemování karoserie. Z venku ještě zaujmou nově tvarované disky kol o průměru 17“. Pro pohon všech čtyř kol využívá Saab 9-3X elektronicky řízenou spojku Haldex 4. 

Vůz bude pohánět buď dvoulitrový zážehový motor 2.0 TS o síle 154 kW (210 k), který umí spalovat kromě klasického paliva také ethanolové palivo E85. Příznivci nafty si budou muset vystačit s jednou hnanou nápravou a slabším motorem 1.9 TTiD 132 kW (180 k). 

Oba dva motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální, případně automatickou převodovkou. Benzinová verze s pohonem XWD zrychlí z nuly na sto za 8,2 s, respektive za 9,1 s ve výbavě s automatem. Maximální rychlost je stanovena na 230 km/h, v případě automatu to je o deset km/h méně. Dieselový motor rozhýbe vůz na stovku za 8,3 s (automat 8,8 s), jeho maximum je 220 km/h (automat 215 km/h). 

Zavazadlový prostor nového Saabu pojme v základním uspořádání 477 l nákladu. Sedadla lze samozřejmě sklápět. Ta zadní jsou dělená v poměru 60/40. Pokud sklopíte vše, co můžete, dostanete plochu, která je dlouhá 2,5 m. Nechybí ani dvojitá podlaha a další “vychytávky“. 

Text: Redakce
Foto: Saab

Galerie